AdWords för nybörjare – del 7
måndag 21 mars 2011
I den sjunde delen i vår bloggserie för nybörjare och annonsörer som vill repetera grunderna i AdWords tittar vi närmare på fördelarna med verktyget för förhandsgranskning av annonser och hur du kan använda det.
Med verktyget för förhandsgranskning av annonser kan du se dina annonser precis som de visas på en vanlig sökresultatsida på Google utan att dra på dig extra visningar. Om du i stället söker efter annonserna direkt i söknätverket utan att klicka på dem ökar antalet visningar medan antalet klick förblir oförändrat, vilket kan leda till ett lägre kvalitetsresultat.
När du använder verktyget för förhandsgranskning av annonser är det viktigt att inställningarna i verktyget överensstämmer med dina kampanjinställningar.
Annonsen visas troligen inte om:
Med verktyget för förhandsgranskning av annonser kan du se dina annonser precis som de visas på en vanlig sökresultatsida på Google utan att dra på dig extra visningar. Om du i stället söker efter annonserna direkt i söknätverket utan att klicka på dem ökar antalet visningar medan antalet klick förblir oförändrat, vilket kan leda till ett lägre kvalitetsresultat.
När du använder verktyget för förhandsgranskning av annonser är det viktigt att inställningarna i verktyget överensstämmer med dina kampanjinställningar.
Annonsen visas troligen inte om:
- CPC-budet eller kvalitetsresultatet är för lågt
- Din dagliga budget är förbrukad
- Användaren inte befinner sig i det inriktade området
- Annonsen är placerad på den andra söksidan
- Målspråket skiljer sig från användarnas inställningar för gränssnittet på Google
- Annonsen undergår granskning eller inte har godkänts