Förbättrade klicka för att ringa-telefonnummer
torsdag 25 mars 2010
Nyligen lanserade vi nya klicka för att ringa-telefonnummer för lokala annonser som visas på mobila enheter med kompletta webbläsare som till exempel iPhone, Android och Palm Pre. Den här veckan får inhemska annonsörer samma fördelar med hjälp av telefonnummertillägg.
Genom telefonnummertillägg kan du lägga till ett telefonnummer som ska visas när användarna klickar på din annons, oberoende av var användarna befinner sig. Ditt nummer visas längst ned i annonstexten i befintliga och nya kampanjer. På så sätt kan kunderna ringa till ditt företag direkt via annonsen. Det här är särskilt praktiskt om kundernas frågor hanteras via callcenter.
(klicka för bild i full storlek)
Följ de två stegen nedan när du vill visa ett lokalt telefonnummer till ditt företag på mobila enheter med kompletta webbläsare:
1. Ange telefonnummertillägg och lägg till telefonnumret till ditt företag. Kunderna kan nu klicka för att ringa till ditt företag direkt från annonsen.
(klicka för bild i full storlek)
2. Kontrollera att du har valt att visa dina annonser på iPhone och andra mobila enheter med kompletta webbläsare i dina kampanjinställningar.
(klicka för bild i full storlek)
Du kan se hur många samtal du har fått för varje sökord, annonsgrupp eller kampanj på sidan Kampanjer i AdWords. Klicka på knappen Segmentera ovanför statistiktabellen på fliken Kampanjer, Annonsgrupper eller Sökord på sidan Kampanjer.
Välj Klicktyp för att se vilka klick som ledde till besök på din webbplats eller telefonsamtal. Mer information finns i AdWords Hjälpcenter.