Effektiva analysverktyg på fliken Kampanjer
måndag 15 februari 2010
Under de senaste månaderna har vi presenterat nya sätt för analys och segmentering av din kampanjinformation. Allt eftersom vi introducerar fler typer av information vill vi också försäkra oss om att det är enkelt för dig att använda dessa rapportkontroller. Därför har introducerat ett nytt analysverktygsfält på fliken Kampanjer i ditt konto.
I verktygsfältet finns alla viktiga funktioner från menyerna Filter och visningar och Fler åtgärder, och det visas överst i alla informationstabeller:
Använd verktygsfältet när du vill filtrera informationen du vill granska eller anpassa kolumnerna på flikarna. Du kan också få viktiga kunskaper om resultaten i olika nätverk eller tidsperioder med hjälp av alternativet Segmentera:
I verktygsfältet finns också kontroller som visar och döljer pausade och borttagna kampanjer och annonsgrupper:
På samma sätt som när vi integrerade rapporterna för söktermer och placeringsresultat på fliken Kampanjer, är vår förhoppning att detta nya verktygsfält ska göra rapporteringen ännu effektivare och hjälpa dig att få ut mesta möjliga av din AdWords-information och dina annonskampanjer.