När vi lanserade Google Partners för tre år sedan ville vi hjälpa annonsörer att komma i kontakt med byråer med expertis inom onlinemarknadsföring. Ledande partners fick Google Partners-märket genom att visa upp en sund affärsverksamhet, nöjda klienter och aktuella kunskaper kring Googles annonsprodukter.

Sedan dess har vi fått ett antal förfrågningar från partners som har velat utmärka sig ytterligare. Idag har vi därför nöjet att presentera tillägget Specialiseringar för Google Partners.

Specialiseringar för Google Partners

photo.pngYouTube-icon-full_color.pngGDN_icon_for_deck.pnglogo_shopping_color_2x_web_48dp.png
Den nya dimensionen till Google Partners-märket har utformats så att annonsörer ska kunna hitta rätt partner för just deras behov.

Google Partners kan specialisera sig inom fem områden:

           ● Sök
           ● Mobilt
           ● Video
           ● Display
           ● Shopping

Om ett företag med Partners-märket vill specialisera sig måste de ha minst en certifierad person och en historik av konsekventa produktresultat.
Dessutom introducerar vi ett nytt Premier Google Partner-märke.

Premier Google Partner-märket


Med det nya märket är det lättare att urskilja partners som hanterar en mer omfattande portfölj av annonskampanjer och hjälper sina kunder att uppnå branschledande resultat. Premier Partners får utökad support av Google, men måste också uppnå ett högre certifieringskrav.

Vi hoppas att uppdateringarna hjälper annonsörer att hitta rätt partners för sina behov, samt hjälper våra partners att utmärka sig ännu mer. Läs mer på den nya startsidan för Google Partners.

Yacine Samb, PMM, Google Partners, Northern Europe.