Välkomna till den andra upplagan av Google AdWords Nordics nyhetsbrev under 2016. Vi hoppas att ni kommer uppskatta den och lämna gärna kommentarer om det är något som speciellt som ni önskar se eller läsa mer om i framtiden.

Microögonblick denna vecka


Det är väldigt viktigt att se till så att er hemsida fungerar väl över alla olika typer av enheter. För använder som besöker er via sin telefon, gäller det att erbjuda en smärtfri och anpassad upplevelse. Om er hemsida inte är mobiloptimerad, har vi det optimala verktyg för att simulera hur den kommer visas på en telefon. Verktyget lyfter också fram vad som behöver förbättras på er sida i form av optimering och utveckling. En guide som anpassas efter er hemsidas behov. Prova vårt verktyg för att testa mobilanpassningen av er hemsida här - Lycka till!

Veckans videotips


Har ni någonsin funderat över hur AdWords flexibla budstrategier fungerar? Daniel och Jakob kommer i denna video gå igenom de vanligast strategierna. Videon är inspelad för vårt Google Partner program, men ställ gärna frågor antingen direkt i videon eller här i bloggen så svarar vi så fort vi kan. Se filmen här! Denna video är på engelska, så föredrar ni en annan på svenska har vi självklart det. Anderas och Cindy berättar i denna också om de olika budgivningsstrategierna som finns.

Veckans roliga


Den del av Googles europakontor i Dublin som vi gillar mest, är helt klart bron som förbinder de tre byggnaderna. Byggnader heter Docks, Gasworks och Gordon House och ligger allihopa på Barrow Street i östra Dublin. Den byggdes 2014 och gör idag livet enklare för oss när vi ska ha möte eller helt enkelt besöka någon annan restaurang. Vädret på Irland är nämligen inte alltid att lite på :)