Oavsett om du visar en lista med hotellbekvämligheter eller populära klädmärken, är det viktigt att du ger kunderna en bättre känsla av produkterna och tjänsterna du erbjuder innan de klickar på din annons. Därför lanserar vi i dag tillägget webbplatsinformation på engelska, franska, italienska, japanska, nederländska, polska, portugisiska, ryska, spanska, svenska och tyska.


Webbplatsinformation är strukturerad information från annonsören som visas tillsammans med textannonser. Vare sig det gäller bekvämligheter, varumärken eller produkttyper kan du välja en fördefinierad rubrik och skriva en lista med anpassade värden som är lämpliga för ditt företag. Om du till exempel har ett reseföretag som marknadsför hotell, kan du skapa webbplatsinformation för ”Bekvämligheter” och visa en lista med alla hotellbekvämligheter du erbjuder.

Använda webbplatsinformation med informationstext

Webbplatsinformation och informationstext har olika egenskaper och fördelar.


InformationstextWebbplatsinformation
AnvändningsområdeFramhäver vad som gör ditt företag och dina produkter och tjänster unikaFramhäver en särskild aspekt av produkterna eller tjänsterna du erbjuder
ExempelSpara upp till 30 %, Kostnadsfri frakt, Kundsupport dygnet runt(Bekvämligheter) Gratis Wi-Fi,
Pool
Gym
Relation mellan värdenaDefinieras av annonsörenFördefinierade rubriker
Teckenbegränsning25 tecken per informationstext25 tecken per värde
Minsta antal värden som visas21
Högsta antal värden som visas4Beror på värdenas längd
och skärmstorleken


Läs mer

Annonstillägg, som webbplatsinformation och informationstext, ger ofta bättre annonsresultat och tas med i beräkningen av annonsrankningen. Annonstilläggen kan inte alltid visas, men ju fler du använder, desto bättre blir den kombination av tillägg som väljs i auktionen.

Mer information om hur du skapar webbplatsinformation finns i hjälpcentret för AdWords.

Upplagt av Senthil Hariramasamy, produktansvarig, AdWords
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords