Vi använder oss av flera olika enheter under en dag för att köpa saker, kommunicera och ta del av underhållning. Vi rör oss ständigt mellan olika enheter och använder allt från den bärbara datorn på kontoret till surfplattan i vardagsrummet för att uträtta våra ärenden. Närmare 40 % av alla som handlar online börjar med att söka på en smartphone och slutför köpet på en dator eller surfplatta.1 Det är därför som vi i flera år har investerat i konverteringar över flera enheter i söknätverket, Display-nätverket och Shopping-nätverket. Annonsörer runt om i världen börjar nu utnyttja värdet i sina AdWords-kampanjer genom att använda insikter för flera enheter för att mäta upp till 16 % mer konverteringar.

Från och med i dag införs konverteringar över flera enheter på sökordsnivå och kan tas med i huvudkolumnen Konverteringar som redan omfattar webbplatsförsäljning, telefonsamtal och apphämtningar. Genom att visa alla konverteringar på samma ställe kan annonsörer få bättre insikt i alla de sätt som kunder interagerar med företaget på. Det blir även lättare att vidta åtgärder utifrån dessa insikter – när alla konverteringar är i samma kolumn, då kan du snabbt aktivera automatisk budgivning för att optimera de konverteringar som ger resultat.

Du är bara två enkla steg ifrån att aktivera konverteringar över flera enheter i automatisk budgivning. Gå till Verktyg > Konverteringar i ditt AdWords-konto och gör så här:

1. Under "Inställningar" kontrollerar du att Konverteringsbudstatistik är inställt på Konverteringar istället för Konverterade klick. Kom ihåg att konverteringar över flera enheter och andra inställningar inte går att använda med Konverterade klick.
2. Klicka på Ta med avancerade konverteringar och markera kryssrutan för att ta med konverteringar över flera enheter och andra avancerade konverteringar i rapportkolumnen Konverteringar och i den automatiska budgivningen.

Vårt mål är att hjälpa dig att få insikt i de nya konverteringstyper som uppstår när konsumenterna är uppkopplade på flera olika skärmar, så att du kan fatta bästa möjliga annonseringsbeslut. Besök vårt Hjälpcenter för att läsa om hur du tar med konverteringar över flera enheter i den automatiska budgivningen.

Upplagt av Wilfred Yeung, produktansvarig, AdWords-budgvining
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords

1 The Role of Mobile Search on Store Purchases, Google/Ipsos Media CT, augusti 2015. Köp gjorda de senaste tre månaderna.