Hej alla. Bloggen har varit full med uppdateringar från våra globala team och därför har ni inte fått något nyhetsbrev. Vi är dock tillbaka med en mer utförligt och spännande uppdatering. Som vanligt, skriv gärna era tankar och frågor direkt här nedanför. 

Microögonblick denna vecka

Visste ni att i genomsnitt kollar vi våra smartphones 150 gånger per dag? Under denna tid spenderar vi upp till 200 minuter. Det är också så att mobilerna håller på att gå om datorer, som den enhet flest använder för att söka på nätet. 

Vi kan därför med säkerhet säga att det är viktigt för er som annonsörer att synas på mobiler. Detta räcker dock inte, utan man måste synas på rätt ställe och vid rätt tillfälle. Dessa tillfällen kallar vi “micro-moments” och de ökar för varje dag som går. Läs gärna mer här

Veckans videotips

Är ni redo för jul? Handeln har startat och om ni inte redan uppdaterad era kampanjer - är det hög tid nu!

Morten och Andrej går i denna video igenom grunderna för hur man på bästa sätt optimerar sin shoppingkampanj så att man kan öka sälj medan man minskar annonseringskostnaderna. De fokuserar på shoppingflödet och söker för detta inspiration i den data som man enkelt kan få fram från tidigare auktioner. Om ni har frågor, kan ni givetvis ställa dem direkt i videon.

För att göra julen så rolig som möjligt, vänligen se här!

Veckans roliga

Vi gillar att vara nära varandra. På bilden nedan, ser ni några av våra kollegor som äter lunch. Något jobbar och andra dricker en kopp kaffe. Vi tycker öppna dörrar, högt i tak och en miljö utan för många nivåer är bra. En innovativ idé,  behöver oftast lyftas fram direkt. På detta sätt ger man den en chans att växa alternativt, snabbt eller plockas bort.
DOCKS_11 Floor_5.jpg

På samma sätt är det viktigt för er att nå era kunder, precis när de behöver er. Vi tar er närmre era kunder i de ögonblick som räknas. Så många som 70 % av onlinekonsumenterna håller med om att kvaliteten, timningen och relevansen för ett företags budskap påverkar deras uppfattning om företaget. Med “Kundmatchning” har ni en unik möjlighet att nå ut till konsumenter på relevanta sätt. Läs mer om detta här.