Den här julen är kunderna snabbare och mer målmedvetna än någonsin. De lägger 7 % mindre tid vid varje shoppingtillfälle som görs via mobila enheter1. Enligt samma data från Google Analytics2 gör trots det samma kunder 64 % fler inköp via mobila enheter i detaljhandelskategorin än förra året. Den här julen har vi ett syfte med vår handel snarare än långa sessioner. Som ett svar på detta och för att hjälpa återförsäljare att ta vara på de här viktiga ögonblicken, utökar vi remarketingfunktionerna till våra produktannonser.
Optimera era shoppingbud med remarketinglistor


Genom att använda remarketinglistor kan ni nu optimera era bud för shoppingkampanjer så att ni kan få tillbaka viktiga kunder, nästa gång de handlar på Google.com. Ni kan t.ex. använda remarketinglistor för att skräddarsy shoppingbud och få kontakt igen med kunder som lämnat er hemsida utan att köpa något eller för att rikta mot trogna kunder som handlar på Google igen, antingen via dator eller en mobil enhet. På detta sätt kan ni få en bättre avkastning på er investering.
De som började tidigt har nått stora framgångar med remarketinglistor:
”Remarketinglistor för shopping har gett mycket bra resultat för Magazines.com. Vi kan rikta in oss strategiskt mot kunder som inte slutförde sina köp under tidigare besök. Konverteringsfrekvensen är 285 % högre för mobila plattformar och stationära datorer med en 68 % lägre CPA. Det är en av de mest effektiva funktioner vi någonsin har provat”.
Yuly Gonzalez, Sr. SEM Specialist, Rakuten Search
”Med remarketinglistor för shopping kunde vår kund Cruiser Customizing förbättra sin konverteringsfrekvens med 78 % och sin ROAS med 66 %. Nu lanserar vi inte en enda kampanj utan remarketinglistor för shopping”.
– Jeremy Brown, Vice President of Marketing, Metric Theory
Upplagt av Archana Kannan, Product Manager på Google Shopping
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords
1 intern data från Google Analytics, september 2015 2 intern data från Google Analytics, september 2015