Google Ads Nordic och Sverige ger er våra nya veckovis uppdateringar. Ni kommer få en summering av veckans poster, likt ett nyhetsbrev. Vi kommer även att berätta om kommande event, likt vår live Hangout på fredag. Planen är att uppdatera bloggen varje fredag, så håll ögonen öppna och följ gärna vår blog. Lämna gärna kommentarer och frågor, så svarar vi så fort vi kan.

Veckans Policy 


Denna vecka handlar det om Policy för annonsering baserad på intressen och plats. Det finns många olika regler runt detta, vilket ni kan läsa i artikeln nedan men vi vill fokusera på det som rör remarketing och remarketinglistor.

Flera av er använder säkert redan remarketing utan problem, vilket är kanon! Vi vill dock visa att för vissa industrier och vertikaler, så är inte Remarketing tillåtet då det kan innehålla personligt identifierbart och känsligt innehåll. Nedan finner ni en lista på relaterade kategorier där remarketing inte är tillåtet. För en detaljerad lista, klicka här

  • intresse för eller medverkan i barnförbjudna aktiviteter
  • sexuellt beteende eller läggning
  • information om ras eller etnicitet
  • politisk tillhörighet 
  • medlemsskap eller koppling till fackförbund
  • religion eller trosuppfattning


Veckans Videotips

Swedish Hangout on Air: Search 2.0 - Simplify Account Management
Tove kommer i denna Hangout att gå igenom SÖK 2.0 och på vilket sätt detta kan hjälpa er med struktur och organisation av era AdWordskampanjer. Hon kommer gå igenom vad det innebär, hur ni sätter up det och varför ni bör göra det. Ställ frågor till Tove redan nu, eller live nästa fredag. 

Missa inte detta - anmäl er direkt!


Veckans Roliga


Har ni någonsin funderat över hur det skulle vara att besöka Google och hur en reception kan se ut?
I Dublin ser en av dem ut så här:



Vi tror att första intrycket är viktigt och spelar en avgörande roll, något som ni också bör tänka på. Det första era blivande kunder ofta ser är er hemsida, så fråga er gärna: 

Laddar min hemsida snabbt nog? Är den mobilanpassad? 
Använd detta verktyg och få svar direkt.

Skrivet av Marcus Holgersson, Google AdWords