I slutet av förra året presenterade vi AdWords Editor 11.0, den mest omfattande uppdateringen av verktyget sedan det lanserades 2006. I dag presenterar vi ännu en spännande uppdatering av AdWords Editor som är tillgänglig för alla annonsörer i hela världen. Den nya versionen har fullt stöd för etiketter, uppgraderade webbadresser, samtalsannonser, annonser i mobilappar och mycket annat. Här beskriver vi nyheterna i mer detalj.

Etiketter

Efter önskemål från våra användare har AdWords Editor nu fullt stöd för etiketter. Etiketter är ett effektivt sätt att ordna objekt i ditt konto, som kampanjer och sökord, i meningsfulla grupper så att du snabbt och enkelt kan filtrera och skapa rapporter med den data som är mest relevant för din verksamhet.

Nu kan du skapa, redigera och radera etiketter på fliken Etiketter i det delade biblioteket i AdWords Editor. Tilldela eller ta bort etiketter i kampanjer, annonsgrupper, sökord och annonser i respektive datavy. Filtrera vyerna med hjälp av etiketter, och exportera och importera alla kontoändringar som rör etiketter.


 Uppgraderade webbadresser

Tidigare i år presenterade vi uppgraderade webbadresser. Med dem kan du spara tid när du hanterar information om webbadresspårning, reducera Googles genomsökningar på din webbplats och få åtkomst till nya ValueTrack-parametrar och anpassade spårningsparametrar. Vi har lagt till stöd för uppgraderade webbadresser för att underlätta uppgraderingen till det nya systemet före den 1 juli. Nu kan du uppgradera dina måladresser med AdWords Editor, och efter uppgraderingen hantera dina slutliga webbadresser och spårningsmallar i stor skala. Mer information om hur du uppgraderar webbadresser finns i den här artikeln i hjälpcentret.

Samtalsannonser

Samtalsannonser är ett enkelt och effektivt sätt för mobilanvändare att ringa till ditt företag. Nu kan du skapa och hantera den här typen av annonser i AdWords Editor.

Annonser i mobilappar

Genom att visa annonser i mobilappar kan du nå den ständigt växande användargruppen som använder mobila enheter för att spela spel, lyssna på musik och roa sig på andra sätt. Under Sökord och inriktning kan du nu välja att visa dina annonser i appar inom särskilda kategorier, bland annat specifika appar (eller placeringar) och mobilappskategorier som Spel och Shopping.

Föräldrastatus och anpassade intressegrupper i Googles Display-nätverk

Med demografisk inriktning kan du nå personer i hela Googles Display-nätverk som tillhör en viss demografisk grupp. Utöver kön och ålder kan du välja att nå kunder baserat på deras föräldrastatus.

Vi har dessutom lagt till stöd för anpassade intressegrupper under Målgrupper. Med anpassade målgrupper inom intressegrupp kan du skapa egna intressegrupper som är skräddarsydda för din verksamhet, och nå de rätta kunderna som är intresserade av dina produkter eller tjänster.

Och mycket annat …

Den senaste versionen av AdWords Editor innehåller dessutom förbättringar av sökfältet, mer stöd för lokalisering, och förbättringar av navigeringen i gränssnittet. Läs mer om alla nya funktioner i den här artikeln i hjälpcentret.

Uppgradera till AdWords Editor 11.1 i dag!

Upplagt av Geoff Menegay, produktchef för AdWords Editor
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords