Mobilen har för alltid ändrat hur vi engagerar oss i omvärlden – från hur vi handlar till hur vi kommunicerar. Faktum är att 91 % av alla smartphone-användare nu använder sina mobiler för att få förslag på hur de kan göra olika saker1  – som att välja nya löparskor eller hitta ett recept på chokladkaka. Eftersom vi kan besöka webben var som helst och när som helst, räknar vi med att informationen är relevant och omedelbart tillgänglig. Det här är förväntningar som har påverkat hur vi fattar beslut och som skapar oerhörda möjligheter för marknadsförare.

För att uppfylla de högt ställda förväntningarna hos dagens konsumenter fokuserar Google på att leverera AdWords-innovationer som gör det möjligt att bättre nå och påverka kunder vid de många tillfällen under dagens lopp då de söker efter svar, upptäcker nya saker eller fattar beslut. Den 5 maj 2015 kl. 9:30 PT/12:30 ET är jag värd för ett liveströmmat event där jag berättar om de nya produkterna. Du kan titta på det 45 minuter långa eventet här på Inside AdWords-bloggen.

Registrera dig för livestream-eventet här.

Kom med och delta och få information om nya produkter som har utformats med syfte att:
  • Ge dina kunder bättre upplevelser på mobilen när de söker efter dina produkter och tjänster 
  • Mäta alla avgörande skeden för din verksamhet – online och offline, över flera enheter och kontaktpunkter 
  • Anpassa och skaländra allt som du gör i AdWords för att helt frigöra potentialen hos konsumenternas allt mer komplexa köprutter
Dessa innovationer har skapats utifrån unik information om hur konsumenterna använder tekniken, och på feedback från kunder, stora och små, i hela världen. Jag ser fram emot att dela med mig av allt detta.

Registrera dig och gör oss sällskap den 5 maj. Fram till dess kan du följa oss på vår +GoogleAds-sida där du får en förhandstitt på vad som kommer att hända.


1 Google/Ipsos Consumer Research Study, mars 2015

Upplagt av Jerry Dischler, Vice VD för produkthantering, AdWords
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords