Dagens konsumenter tillbringar en stor del av sin tid online och du kan få dem att interagera med ditt företag på nya sätt med hjälp av dina annonser. Kunderna har sina smartphones med sig överallt och letar i allt högre grad efter produkter och tjänster när de är på språng och då vill de kunna ringa på en gång. Faktum är att 70 % av dem som söker på mobila enheter ringer företag direkt från sökresultaten.[1]

I dag presenterar vi samtalskampanjer, ett nytt, enkelt sätt för företag att nå potentiella kunder genom att tydligt visa telefonnummer, företagsbeskrivning och en knapp att klicka på för att ringa företaget, direkt där användaren söker.

                             

Unikt utformat för företag som värderar telefonsamtal högre än webbplatsklick

Samtalskampanjer är specifikt utformade för att endast visas på mobila enheter som kan användas för att ringa. Det innebär att varje klick du betalar för kan vara ett telefonsamtal till företaget.

Bud för bara telefonsamtal

Eftersom varje klick leder till ett telefonsamtal kan du utforma en budstrategi som baseras specifikt på dina CPA-mål eller mål för avkastning på annonseringsutgifter (ROAS) för samtal. På så vis kan du maximera värdet på varje samtal till ditt företag.

”Våra kunder ringer oss allt oftare på sina mobila enheter och ber om försäkringsofferter. Det som är så bra med samtalsannonser är att de gör att vi kan lägga bud baserat på ett samtals värde, så att vi kan nå de specifika avkastningsmål som vi har för försäljning via telefon.”

Jason Johnson
Marknadschef, Clearlink Insurance

Anpassa annonser med fokus på en enda uppmaning: telefonsamtal

Specialanpassa dina annonser för telefonsamtal med annonstext som ”prata med en expert i dag” eller ”ring och boka tid”, så vet användarna att de enkelt kan nå ditt företag utan att behöva besöka webbplatsen.

BizLab, en kommunikationsåterförsäljare med verksamhet över hela USA, säger att majoriteten av deras konverteringar sker offline, via telefon.

De nya samtalsannonserna har gett oss fler potentiella kunder och högre konverteringsfrekvens eftersom vi kan rikta in oss på mobila enheter med annonser som ’ring nu’ som endast fokuserar på att uppmuntra till samtal.”

Catherine Wilson
Senior PPC-analytiker, BizLab

En stor internetleverantör använder samtalskampanjer för att snabbt och enkelt förmedla kontakt mellan kunder och säljteamet.

”Eftersom den enda uppmaningen handlar om telefonsamtal förbättrar samtalsannonser shoppingupplevelsen på mobila enheter genom att ta bort det onödiga steget att besöka vår webbplats. Då får konsumenterna ett enkelt sätt att få tag i den produkt de är ute efter genom att ringa vårt säljcenter direkt. Bättre kundupplevelse i kombination med fler samtal och försäljningar – det är bra för både konsumenter och annonsörer.”

Josh Leibner
Chef för betald sökning på Red Ventures, marknadspartner för stora företag


Läs mer
Om du i nuläget använder inställningen för samtalstillägg för att skapa samtalsannonser hittar du information om hur du uppgraderar till samtalskampanjer i AdWords-hjälpcentret.

Upplagt av Amit Agarwal, produktansvarig för AdWords
Postat av Marcus Holgersson 


*****************




[1] Google/Ipsos, The Role of Click to Call in the Path to Purchase, september 2013.