Under de senaste två månaderna har vi lanserat en rad verktyg för avancerade AdWords-användare. Verktygen effektiviserar arbetsflödet och är avsedda för de mest avancerade annonsörernas behov. I dag kan vi äntligen presentera en spännande uppdatering av ett av de populäraste verktygen: AdWords Editor.

AdWords Editor 11.0 är den mest omfattande uppdateringen sedan programmet lanserades 2006. Vi har gjort om programmet inifrån och ut: vi har förbättrat alla funktioner du redan känner till och dessutom lagt till nya som gör att du kan göra mer på kortare tid. Designen är också ny och gränssnittet snabbare. AdWords Editor 11.0 är uppbyggt för att du ska bli ännu effektivare när du tittar på och ändrar i konton och kampanjer.






Hantera konton och objekt sida vid sida

I AdWords Editor 11.0 kan du öppna flera fönster för att kunna visa olika delar av kontot på samma gång. Nu kan du exempelvis öppna ett nytt fönster och visa sökordslistan samtidigt som du skapar annonser. Du kan enkelt hantera flera konton samtidigt genom att öppna flera kontofönster. Ordna fönstren bredvid varandra och kopiera eller dra objekt mellan dem. Du kan också lägga till och hantera alla dina konton, hämta data och övervaka statusen i den nya kontohanteraren.

Hitta det du letar efter snabbare

Allt eftersom kontona växer, blir det svårare att hitta det du letar efter. I AdWords Editor 11.0 har vi infört en ny panel för val av typlistor. Funktionen innebär att du inte behöver navigera med hjälp av flikar och det leder till att du snabbt kan utföra vanliga uppgifter och direkt öppna kampanjer, avancerade funktioner och inställningar.

                                                

Om du letar efter något specifikt använder du det förbättrade avancerade sökfältet. Nu kan du använda flera sökkriterier och filter och även spara populära sökningar. När du har hittat det du letar efter är det enkelt att navigera och göra ändringar med hjälp av enkla kortkommandon (Mac, Windows). Hoppa till en annonsgrupp och skapa en ny uppsättning sökord på några sekunder. Från alla vyer kan du också snabbt öppna de massredigeringsverktyg du oftast använder – söka efter och ersätta annonstext med bara några klick och ändra skrivningen med stora och små bokstäver i flera sökord.

Utföra flera åtgärder samtidigt och i stor skala

Nu är det ännu enklare att utföra storskaliga ändringar i AdWords Editor 11.0. En avancerad flervalsfunktion gör det enkelt att visa och uppdatera specifika delar av kontot. Du kan välja en kombination av kampanjer och annonsgrupper och titta på annonserna eller sökorden i kombinationen. Ta sedan sökorden eller annonserna och klistra in dem i flera kampanjer och annonsgrupper samtidigt.

Använd ditt delade bibliotek när du vill koppla budstrategier och webbplatslänkar till flera kampanjer och annonsgrupper. Verktyget ”Gör flera ändringar” ordnar nu automatiskt din text i rader och kolumner när du lägger till, uppdaterar och tar bort flera objektet i farten. En detaljerad historik över de senaste ändringarna finns också lätt åtkomlig, tillsammans med möjligheten att snabbt ångra eller göra om flera ändringar i rad eller på en gång.

Uppgradera till AdWords Editor 11.0

Den senaste versionen av AdWords Editor finns nu globalt för både Mac och Windows – uppgradera redan i dag! Mer information om AdWords Editor 11.0 finns i AdWords hjälpcenter.

Stödet för tidigare versioner av AdWords Editor finns kvar under fyra månader för att du ska få tid att uppgradera. Om du vill kunna använda AdWords Editor utan störningar måste du uppgradera till version 11.0 senast 2 april 2015.

Upplagt av Geoff Menegay, produktchef för AdWords Editor
Postad av Marcus Holgersson, Google AdWords