Bra produktdata ligger i centrum för det som driver lyckade annonser med produktinformation (PLA:er). När du förbereder dina Shopping-kampanjer inför storhelgerna är det viktigt att du ser till att det inte förekommer några problem med datan så att produkterna visas för dem som handlar. Som hjälp för att identifiera problem med din produktdata är vi glada över att kunna införa Diagnostikfliken i Google Merchant Center.

Diagnostikfliken visar samlade rapporter om problem med ditt Merchant Center-konto, dina flöden och varor. Fliken ersätter fliken Datakvalitet och ger dig bättre information om kvaliteten på din produktdata, vilket gör att du lättare och snabbare kan prioritera viktiga frågor och se till att produkterna visas online.

Den nya Diagnostikfliken har även nya rapporteringsverktyg som gör att du kan hitta:
  • En historisk översikt över varornas godkännandestatus som gör att du kan upptäcka och utreda ändringar som har medfört att en vara nyligen underkändes
  • En rapport du kan hämta som innehåller alla berörda varor och skälen till att de underkändes
  • Statistik över trafik och genomslagskraft som hjälper dig att identifiera hur många varor som för närvarande påverkas av specifika problem
Prova den nya Diagnostikfliken i Merchant Center-kontot redan i dag. Läs mer om fliken genom att besöka vårt hjälpcenter.

Skickat av Tom Beyer och Sven Herschel, Product Management, Google Shopping
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords