För några månader sedan meddelade vi om nya annonsanpassare, ett verktyg som hjälper dig att optimera annonstexten och skapa kontakt med dina kunder i realtid. Det här var det första i en serie verktyg för den avancerade användaren avsedda att hjälpa dig förenkla kampanjhanteringen och agera utifrån viktig information i stor skala.

När julhelgen närmar sig behöver annonsörerna se över sina kampanjinställningar för bästa möjliga resultat. Därför är det viktigare än någonsin att snabbt och effektivt kunna hantera tidskänsliga uppdateringar och göra ändringar i kampanjer.

Den här månaden vänder vi blickarna mot skalbar och effektiv arbetsflödeshantering i AdWords. Vårt mål är att hjälpa dig hitta tidsbesparande sätt att hantera dessa storskaliga uppgifter med enklare, integrerade arbetsflöden i AdWords, så att du kan fokusera på dina viktigaste affärsmål.

Våra arbetsflödesverktyg kan delas in i tre huvudområden:

1. Massredigering direkt i AdWords
Annonsörer behöver mer effektivt kunna hantera flera kampanjuppgifter direkt i AdWords-gränssnittet. Vi har lagt till nya verktyg som hjälper dig att redigera dina inställningar och tillägg samtidigt i alla dina kampanjer och annonsgrupper. Du kan till exempel redigera inställningar för platsinriktning eller annonsväxling i flera kampanjer eller uppdatera dina annonstillägg – som webbplatslänkar, länktexter och appar – och med bara några klick marknadsföra dina aktuella helgerbjudanden i flera hundra annonsgrupper.

                   

                      Ändra flera webbplatslänkar med hjälp av menyn Redigera på fliken +Tillägg

CarsDirect.com kunde lägga till webbplatslänkar i alla sina konton med hjälp av de nya funktionerna för massredigering och fick 13 % högre CTR och 6 % lägre CPC. Allison Query på CarsDirect säger ”Möjligheten att massredigera annonstillägg har gjort det möjligt för oss att synas på de bästa platserna i sökresultaten! Verktyget har hjälpt oss minska arbetstiden från flera timmar till bara några minuter”.

Du kan även dra nytta av andra massåtgärder i AdWords som hjälper dig arbeta mer storskaligt. Spara tid genom att använda funktionen kopiera och klistra in så att du enkelt kan kopiera befintliga sökordslistor, annonser och annonsgrupper till dina nya kampanjer. 

2. Förbättrade verktyg vid massöverföring av ändringar
Annonsörer behöver enklare sätt att göra snabba ändringar offline i kalkylark och sedan använda dem direkt i AdWords vid rätt tidpunkt och plats. Förbättrade massöverföringar inbegriper mer intuitiva kalkylarksformat, innehållsbaserade alternativ vid överföring av ändringar direkt i lämpliga kampanjer och annonsgrupper samt möjlighet att förhandsgranska uppdateringarna och kontrollera att det blir rätt innan de läggs upp. Nu kan du snabbt överföra nya säsongsbetonade sökord till dina annonsgrupper, uppdatera dina budgetar i flera kampanjer och lugnt skicka dina ändringar eftersom du kan granska dem innan de läggs upp.
                             
                          
Granska dina kalkylarksändringar med verktyget för förhandsgranskning innan de tillämpas i dina kampanjer

3. Avancerade verktyg för mer anpassade ändringar i dina konton
Tidigare under året lanserade vi AdWords Scripts for MCC som hjälper annonsörer att enkelt genomföra mer komplicerade redigeringar och ger anpassade ändringar i flera konton. Du kan använda vanlig JavaScript-kod när du behöver göra ändringar över flera konton, skapa anpassade rapporter, skicka automatiskt genererade e-postmeddelanden och även extrahera uppgifter till och från Googles kalkylark. Läs mer.

Många reklambyråer använder AdWords Scripts for MCC som effektivt ger anpassade annonstextändringar i kundernas konton, sparar tid, ger ökad relevans och förbättrat annonsresultat. I iProspect används AdWords Scripts som dynamiskt infogar webbplatslänkar i Cleartrips annonsenheter och direkt ändrar målsidorna, vilket ger 34 % högre CTR och 24 % lägre kostnad på förvärv. Performics använder AdWords Scripts for MCC vid uppdatering av annonsparametrar med realtidsbaserade rabatter i kundernas konton. Genom att använda MCC-skript för MonShowroom kunde Performics minska deras arbetsflödestid med 60 %.

Det här är bara några av de verktyg som vi har tagit fram för att hjälpa dig bli effektivare och genomföra ändringar i stor skala i AdWords. Håll utkik efter kommande nyheter eftersom vi arbetar kontinuerligt med att förbättra AdWords Editor – ett annat viktigt verktyg som hjälper dig med komplicerade ändringar i stor skala. Nya uppdateringar kommer snart!

Kolla in vår Hangout on Air tisdagen den 4 november klockan 09:30 (PST) eller klockan 12:30 (EST) och se hur du kan använda dessa verktyg i dina kampanjer.

Upplagt av Ali Miller, produktansvarig, AdWords
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords