I och med att produktförfrågningarna ökar på webben söker annonsörer efter nya sätt att koppla sina produkter till intresserade shoppare.

Genom att välja att låta dina Shopping-kampanjer ingå i Googles sökpartner kan du nu nå ut till användare när de söker efter eller bläddrar bland produkter på detaljhandels- och kommersiella webbplatser i Googles söknätverk. De här detaljhandlarna, till exempel Walmart.com, deltar i AdSense för Shopping, vår senaste produkt som bidrar till att få intäkter från trafik på webbplatsen.

Om du utvidgar Shopping-kampanjerna till de här webbplatserna kan du nå valda användare utanför google.com och Google Shopping. Dina produktannonser visas bredvid resultat som är relevanta i sammanhanget baserat på användarens sökning, produktkategorin eller produktens namn. Om du till exempel säljer designerväskor på Google Shopping och en användare söker efter designväskor på en detaljhandelspartners webbplats, är det möjligt att din produktannons kan vara berättigad att visas.

Produktannonser på Walmart.com
På samma sätt som för textannonser inverkar det inte på ditt kvalitetsbetyg på Google.com om du väljer att låta dina produktannonser ingå hos våra sökpartner.

AdSense för Shopping begränsas för närvarande till en liten mängd detaljhandels- och kommersiella utgivare. När vi släpper produkten för fler utgivare förväntar vi oss att de annonsörer som har valt att låta sina produktannonser ingå hos våra sökpartner ser ökad trafik till sina webbplatser. Om du är detaljhandlare och intresserad av att få intäkter från webbplatsen genom AdSense för Shopping fyller du i det här intresseformuläret.

Läs mer om hur du visar produktannonser hos våra sökpartner och utvärderar ditt resultat genom att besöka hjälpcentret för AdWords.

Inlägg skickat av Jesse Adkins, Product Manager, Google Search Ads 
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords