Den 16 september 2014 uppgraderas alla kampanjer av typen Sök- och Display-nätverken automatiskt till nya, bättre Söknätverket med Display-tillval. Vi rekommenderar att du uppgraderar innan 16 september så att dina kampanjer ställs in som du vill. Om du inte gör det uppgraderas de automatiskt. Kampanjer av typen Endast söknätverket och Endast Display-nätverket påverkas inte.

Om du kör en kampanj av typen Sök- och Display-nätverken kan du uppgradera nu med bara ett enda klick och få bättre resultat med en gång.

Tre skäl att uppgradera nu: 

  • Bättre resultat: Annonsörer som har uppgraderat till Söknätverket med Display-tillval har i genomsnitt fått en 35 % högre klickfrekvens och 35 % lägre kostnad per kund och köp för annonser som visas i Display-delen av Söknätverket med Display-tillval.* Resultaten kan variera beroende på din kampanj.
  • Lättare att hantera: Du hanterar den precis som vanliga kampanjer i söknätverket. Dina inställningar som sökord och bud används automatiskt att användas för att hitta kunder i Display-nätverket, vilket innebär att inget extra arbete krävs!
  • Du kan göra anpassningar baserat på vilket resultat du vill ha från dina kampanjer: När du uppgraderar kan du få färre klick och visningar, men det är mer troligt att de är från personer som är redo att köpa från ditt företag. Om du behöver behålla nuvarande klicknivå för att nå dina annonseringsmål ska du skapa en ny kampanj av typen Endast Display-nätverket. Då kan du använda inställningar och inriktning från din ursprungliga kampanj för att behålla dina klicknivåer.
Vi finns till hands när du behöver hjälp
Vi vill att du ska lyckas med AdWords. Kontakta oss om du vill ha hjälp med att uppgradera till Söknätverket med Display-tillval. Om du vill ha mer information, tips och förslag på hur du lyckas med AdWords, besök vårt hjälpcenter.

*Baserat på initiala testresultat kan en genomsnittlig kund få en 35 % högre klickfrekvens och 35 % lägre CPA i Display-delen av kampanjer av typen Söknätverket med Display-tillval jämfört med befintliga kampanjer av typen Sök- och Display-nätverken. Annonsörerna fick dessutom i genomsnitt 10–15 % fler konverteringar jämfört med kampanjer av typen Endast söknätverket. Enskilda kampanjresultat kan variera.

Upplagt av Ahmad Anvari, Produktchef för Google Display-nätverket
Postat av Marcus Holgersson