Det är mindre än åtta veckor tills de vanliga Produktannonskampanjerna slutar fungera. Största delen av annonsörer har redan har börjat använda Shopping kampanjer, och 85% av dessa är fullt uppgraderade. Annonsörer som har uppgraderat, till exempel Farfetch, LiBoutique och ValuePetSupplies upplever stor framgång tack vare det återförsäljningsfokuserade användargränssnittet, rapportering på produktnivå och konkurrenskraftig benchmarkdata.



För dem som uppgraderat är vi glada att kunna introducera två nya verktyg som underlättar kampanjhanteringen, särskilt budoptimeringen. 
  • Massuppdateringar: Nu kan du hämta rapporter för en produktgrupp, redigera bud och måladresser, samt importera dina ändringar med hjälp av massuppdateringar.
  • AdWords Editor: Vi har lyssnat på er feedback, så med den senaste versionen av AdWords Editor kan du redigera bud och måladresser för individuella produktgrupper, i stor skala. Observera att AdWords Editor inte stöder skapande av Shoppingkampanjer eller produktgrupper. Du måste fortfarande skapa dina kampanjer och dela upp dina produktgrupper direkt i AdWords.
Om du inte har uppgraderat till Shoppingkampanjer uppmanar vi dig verkligen att göra det eftersom alla normala Produktannonskampanjer kommer att dras in i slutet av augusti.
Om du använder en tredjepartsbyrå eller plattform frågar du dem om de kan hjälpa dig att skapa en Shoppingkampanj. Om det inte är möjligt hittar du några resurser här som hjälper dig att komma igång:
Upplagt av Eric Tholomé, chef för produkthantering, Google Shopping 
Postat av Marcus Holgersson