Vi är glada att kunna presentera en uppgradering av adresstillägg. Här har du ett ännu bättre
sätt att visa företagsadresser i alla annonser genom att länka dina konton för Google My
Business och AdWords.

Det blir allt vanligare att konsumenter letar på internet för att hitta information som
vägbeskrivningar, öppettider, produkter och tjänster hos lokala företag. Undersökningar visar
att 50 % av alla konsumenter besöker en affär inom en dag efter att de har sökt i sin telefon
efter lokal information.



Eftersom folk ofta går till en affär med hjälp av information från webbsökningar är det
viktigt att du fångar varje tillfälle som ges att visa upp dina företagsadresser. Med den nya
uppgraderingen av adresstillägg kan du anpassa dina företagsadresser för varje kampanj så att
annonsen ger så relevant lokal information som möjligt i rätt ögonblick.
Många användare visar redan lokal företagsinformation med hjälp av adresstillägg på
kampanjnivå i annonser på Google Search och Google Maps. Nu finns det ett snabbare och
enklare sätt att göra samma sak på kontonivå. Du kan hantera alla dina företagsadresser med
hjälp av Google My Business (tidigare Google Places for Business). Länka sedan dina konton
i Google My Business och AdWords så att de automatiskt visar relevant adressinformation om
företagen i alla dina AdWords-kampanjer.

“Med hjälp av adresstillägg på kontonivå sparar vi många timmars arbete
med stora konton. Genom att lägga till adresstillägg i ett Google My
Business-konto och sedan länka det till AdWords slipper vi lägga tid på
att uppdatera adresserna manuellt för varje kampanj, men vi vet ändå att
informationen alltid stämmer. Varje sparad minut innebär mer tid till att
förbättra företagets resultat.”
Emma MacDonald
Chef för Search Strategy, Optimedia


Viktiga fördelar:

Nå ut snabbt. Med nya Google My Business är det enkelt att hantera dina företag i Google
och länka dem till AdWords. De tidigare adresstilläggen var du tvungen att ställa in för varje
kampanj. De uppgraderade adresstilläggen kan du i stället konfigurera på kontonivå. Sedan
aktiveras de automatiskt för alla kampanjer på ditt AdWords-konto.

Enklare att optimera. Företagsadresser som du länkar till ditt AdWords-konto kan även
användas för platsinriktning och budjusteringar. Du kan till exempel rikta in annonser på USA
och sedan i ett enda steg lägga bud på +80 % i ett område inom 6 km från alla företagsadresser
som du har länkat.

Komma igång

1. Skapa ett Google My Business-konto och lägg till dina företagsadresser.
Om du är ägare till ett företag med fysiska platser och ännu inte använder Google My
Business så kan du registrera dig gratis här. Med Google My Business är det enkelt
att få kontakt med kunder, hålla företagsinformationen uppdaterad, lägga till foton och
mycket annat.

2. Länka ditt Google My Business-konto till AdWords.
Länka dina konton i ett enda steg så visas företagsinformationen tillsammans med
dina annonser. I alla kampanjer aktiveras adresstilläggen automatiskt när du har länkat
dina konton. Du kan även anpassa dina uppgraderade adresstillägg för olika enheter.
Läs mer.

Den nya funktionen är en del av vår strategi för att hjälpa dig att nå ut till fler kunder eftersom
fler och fler söker efter lokal information när de är ute på stan. Vi fortsätter att förbättra
adresstillägg på kontonivå med målet att ha uppgraderat samtliga AdWords-konton under de
närmaste månaderna. Mer information om uppgraderade adresstillägg kan du få via vårt hjälpcenter.

Upplagt av: Aileen Tang, Senior Product Manager, Local Ads
Postat av Marcus Holgersson