Under det senaste året har Google Shopping-teamet gjort förbättringar för att hjälpa säljare att sälja sina produkter med nya annonsformat och en ny typ av kampanj. Säljarnas fantastiska produktdata har hjälpt oss att utforma bättre upplevelser för kunderna. Förbättringarna skulle inte ha varit möjliga utan denna. För att ge säljarna mer flexibilitet när de organiserar sin produktdata och hjälpa dem att nå fler kunder presenterar vi här en uppdatering av flödesspecifikationerna för Google Shopping:
  • Länkar till mobila målsidor ska skickas in separat så att mobila köpare skickas till rätt landningssida
  • Säljardefinierade anpassade paketerbjudanden, till exempel kamera med extra väska och lins, ska nu identifieras som sådana för att de ska visas på rätt sätt i Shopping
  • Vi har lagt till klädattribut för att beskrivningen av kläderna ska kunna göras mer detaljerad
  • Varornas tillgänglighet har förenklats så att det är möjligt att se en tydligare skillnad mellan olika tillgänglighetsstatus
  • Obligatoriska teckenbegränsningar anges tydligt för varje attribut så att korrekt produktinformation visas
  • Jämsides med attributuppdateringarna reviderar vi även våra rekommendationer om bildkvalitet och skapar en ny policy om målsidor som en del av uppdateringen om flödesspecifikationer.
Från och med den 30 september kommer vi att börja tillämpa den uppdaterade flödesspecifikationen globalt, men alla säljare kan skicka in nya attribut genast. Vi uppmuntrar alla säljare att läsa den nya flödesspecifikationen, eftersom vissa uppdateringar kräver att nuvarande produktdata ändras. En lista med alla ändringarna finns i den uppdaterade flödesspecifikationen i hjälpcentret för Merchant Center.
För att undvika att produkter eller flöden inte godkänns bör alla säljare se till att de iakttar våra policyer för Google Shopping och juridiska krav då de deltar i Google Shopping. Mer hjälp som rör datakrav får du genom att besöka hjälpcentret för Merchant Center


Inlägget skickat av Angelika Rohrer och Patrik Reali, Google Shopping-teamet
Postad av Marcus Holgersson - Google AdWords