För några år sedan införde vi Google Content API for Shopping för att hjälpa dig att hantera och uppdatera din produktinformation på ett programmatiskt och skalenligt sätt. Idag har vi nöjet att presentera en helt ny version av detta API som ger dig mer insikt i din datakvalitet, och erbjuder nya sätt att hålla din data uppdaterad och aktuell.
Med den nya versionen kan du exempelvis:
  • Få datakvalitetsinformation på artikelnivå och se om en artikel inte godkändes därför att målsidans webbadress inte fungerar på mobila enheter eller om dina unika produktkoder är felaktiga.
  • Att uppdatera pris och tillgänglighet för en eller flera artiklar är mycket snabbare så att dina kunder får den senaste prisuppgiften och vet vad som finns i lager innan de klickar vidare till din webbplats.
  • Integrerar lättare med Google Shopping genom att det stöder ett bredare urval av programmeringsspråk och dataformat.
Vårt nuvarande API finns tillgängligt fram till slutet av februari 2015, men vi vill uppmuntra dig att börja använda den senaste API-versionen och utnyttja de nya funktionerna så snart som möjligt.
Om du vill veta mer kan du gå till navet för Content API for Shopping. Om du har frågor kan du ta en titt på supportforumet för Content API for Shopping.
Upplagt av Eric Tholomé, chef för produkthantering, Google Shopping
Postad av Marcus Holgersson - Google AdWords