Från och med i dag kan du hämta den nya versionen av AdWords Editor. Här är några av fördelarna med den nya versionen:

•  Fler alternativ för budhantering och budstrategier, bland annat flexibla budstrategier från ditt delade AdWords­bibliotek.

•  Uppdaterade nätverksinställningar, inklusive alla fyra AdWords­ kampanjtyper: Endast söknätverket, Sök­ och Display­nätverken, Söknätverket med Display­tillval och Endast Display­nätverket.          

•   I version 10.4 ingår också stöd för interaktiva annonser, CPM för synlighet, fler bildannonsformat och förbättrad import av webbplatslänkar. Du kan läsa allt om förändringarna i viktig information om version 10.4.

•   Om du vill börja använda AdWords Editor 10.4 nu kan du hämta den nya versionen på AdWords Editor­webbplatsen eller så kan du vänta tills du får ett meddelande om automatisk uppdatering. Om du vill läsa mer om att uppgradera, t.ex. hur du behåller ändringar och kommentarer som inte har lagts upp när du uppgraderar kan du läsa de här anvisningarna.  

•   Äldre versioner av AdWords Editor fortsätter att fungera under fyra månader så att du hinner göra uppgraderingar. För att säkerställa att AdWords Editor inte slutar att fungera behöver du uppgradera före 1 augusti 2014.

Postat av Marcus Holgersson - Google AdWords