Från och med i dag kan du hämta den nya versionen av AdWords Editor. Några av höjdpunkterna:

  • Förbättringar av webbplatslänkar: Med den nya importinställningen kan du nu importera webbplatslänkar med samma text och olika webbadresser. Du kan även visa godkännandestatus för webbplatslänkar samt lägga till eller redigera beskrivningsrader för webbplatslänkar. 
  • Demografisk inriktning: Lägg till eller uppdatera din demografiska inriktning i AdWords med hjälp av de nya flikarna Kön och Ålder eller CSV-­import.
  • Optimera visningsinriktning: Aktivera eller inaktivera inriktningsoptimering för dina annonsgrupper.

Och det är bara början! Du kan läsa allt om förändringarna här.

Du kan hämta version 10.3 via webbplatsen för AdWords Editor eller vänta på den automatiska uppmaningen om uppdatering. Om du vill läsa mer om uppgradering, t.ex. hur du behåller ändringar och kommentarer som inte har lagts upp när du uppgraderar, kan du läsa de här anvisningarna.

Äldre versioner av AdWords Editor fortsätter att fungera under fyra månader så att du hinner göra uppgraderingen. Du måste uppgradera före den 7 mars 2014 om du vill kunna använda AdWords Editor utan avbrott.

Upplagt av Geoff Menegay, produktansvarig för AdWords

Postat av Michelle Roos, Google Adwords-teamet