I dag är vi ständigt uppkopplade och söker och surfar på webben med olika sorters enheter under hela dagen. Som en del av AdWords förbättrade kampanjer har vi förbättrat våra webbplatslänkstillägg, samtalstillägg och apptillägg så att du ska kunna nå användarna mer effektivt i dagens uppkopplade värld. Annonsörerna får en mängd fördelar när de uppgraderar sina tillägg. Därför rekommenderar vi att du uppgraderar så snart som möjligt så att du kan börja använda de här nya funktionerna:

• Visa mobilspecifika budskap och telefonnummer direkt i annonsen
• Använd tillägg på gruppnivå så att du kan styra mer exakt vilka tillägg som visas med varje annons
• Schemalägg tilläggen för att visas särskilda dagar eller tider och anpassa annonserna till dina öppettider
• Läs detaljerade rapporter, t.ex. resultatrapporter om varje enskild webbplatslänk, så att du kan optimera avkastningen på din investering

Det är enkelt att uppgradera tilläggen. Läs mer i den här artikeln i Hjälpcentret. Vi börjar uppgradera äldre (befintliga) tillägg automatiskt den 23 september 2013.  

Detta händer under den automatiska uppgraderingen

Vid den automatiska uppgraderingen uppgraderar vi tillägg från kampanjer som enbart innehåller äldre tillägg. När det gäller kampanjer med både äldre och uppgraderade tillägg förutsätter vi att du redan har gjort uppgraderingen och märker därför dina äldre tillägg som borttagna. Läs mer

Du kan se statistik om alla dina tillägg, också äldre och borttagna, i AdWords-rapporterna. Resultatstatistiken nollställs i samband med att tilläggen uppgraderas, men du fortsätter att ha tillgång till dina äldre rapporter. Genom att uppgradera tidigt kan du börja samla statistik om dina nya tillägg direkt.  Läs mer 

Försäkra dig om att dina webbplatslänkstillägg fortsätter att visas när den automatiska uppgraderingen startar den 23 september genom att se till att webbplatslänkarna följer två policyer:

Policyn om maxgräns på 25 tecken Kortare webbplatslänkar ger bättre resultat eftersom de visar ett tydligt och koncist budskap för användarna som söker på Google. Från och med den 23 september får webbplatslänkar bestå av högst 25 tecken.

Policyn om unika webbplatslänkar Besökarna får en bättre upplevelse när de hamnar på en unik sida som matchar innehållet i annonsen de klickade på. Alla nya webbplatslänkar i en kampanj eller annonsgrupp måste länka till en unik målsida med originalinnehåll.

Många annonsörer drar redan fördel av de uppgraderade funktionerna

Miller’s Bakery använder t.ex. mobiloptimerade samtalstillägg för att visa en "telefonknapp" med sina annonser. Dessutom använder de funktionen för schemaläggning så att knappen bara visas mellan kl. 04.00 och 21.00 när deras personal kan svara på samtal. När bageriet är stängt visas inte telefonknappen och annonsen leder i stället till ett kontaktformulär på deras webbplats. De båda funktionerna fungerar tillsammans så att bageriet visar potentiella kunder rätt annons vid rätt tid, specialanpassad till rätt enhet.

Vi hoppas att du kommer att ha nytta av de nya funktionerna och rekommenderar dig att uppgradera dina tillägg före den 23 september 2013 så att alla dina tillägg fortsätter att visas.

Upplagt av Karen Yao, ansvarig produktchef

Postat av Filip Syta - Google AdWords Teamet