Har du någonsin önskat att du kunde använda automatisk budgivning i en del av din kampanj och samtidigt använda manuell budgivning för övriga sökord i samma kampanj? Eller kanske har du velat kunna använda en och samma budstrategi för sökord som finns i olika kampanjer?  Nu kan du dra fördel av flexibla budstrategier som blir tillgängliga inom de närmaste veckorna när du uppgraderar till förbättrade kampanjer. Med flexibla budstrategier kan du använda flera budgivningsstrategier inom en och samma kampanj eller i flera kampanjer. Du har möjlighet att välja lämplig budstrategi utan att begränsas av kontostrukturen.

Kontroll och insyn med nya flexibla budstrategier

Flexibla budstrategier finns i Delat bibliotek (se bilden nedan). När du har skapat en flexibel budstrategi kan du använda den för specifika sökord, annonsgrupper och kampanjer medan du övervakar resultatet.


Här finns mer information om vad varje flexibel budstrategi gör och när du kan använda den:


I några av våra budstrategier ingår realtidsinformation vid varje auktion, som enhet, plats och andra kontextsignaler, för att justera buden utifrån annonsens uppskattade resultat. Detta ger möjlighet till ännu bättre resultat. Mål-CPA och Förbättrad CPC använder den här tekniken idag och den införs även i andra budgivningsstrategier framöver.

Anpassa de nya flexibla budstrategierna för ditt syfte

Med flexibla budstrategier kan du använda en budstrategi för sökord i flera olika kampanjer, eller testa flera budstrategier inom en och samma kampanj. Anta att du driver en konsultverksamhet för nätverkssäkerhet. Du kanske har några sökord som "nätverkssäkerhet" i flera kampanjer som avser att skapa medvetenhet om ditt företag. Du kan använda budgivningsstrategin Plats på målsöksidan för dessa specifika sökord, oavsett var de finns i ditt konto, så att de placeras i toppositionerna. Låt oss anta att du har en ytterligare kampanj vars huvudsyfte är att generera potentiella kunder med sökord som "perimeter nätverk säkerhet övervakning", men som även har några medvetandegörande sökord, som "perimeter nätverk säkerhet bästa metoder". I denna kampanj kan du använda budgivningsstrategin Mål-CPA för annonsgrupperna som ska generera potentiella kunder och använda budgivningsstrategin Plats på målsöksidan för sökord som skapar medvetenhet.

Du kan läsa mer om flexibla budgivningsstrategier genom att besöka vårt Hjälpcenter. Som med alla typer av automatisering rekommenderar vi att du regelbundet kontrollerar resultatet för dina budstrategier med tanke på dina annonseringsmål.

Utöver nya funktioner som flexibla budstrategier och support för många per klick-omvandlingar i Omvandlingsoptimeraren arbetar vi med fler optimeringsfunktioner för att hjälpa dig att enklare uppnå dina annonseringsmål, som avkastningen på annonsinvesteringen. Vi vill gärna höra vad du tycker om de nya flexibla budstrategierna på vår sida på Google+. Håll också utkik efter fler nyheter.

Upplagt av: Andrea Cohan, chef för produktmarknadsföring, AdWords

Postat av Filip Syta - Google AdWords Teamet