För ungefär två månader sedan lanserade vi förbättradekampanjer för att göra det enklare att på ett smart sätt hantera kampanjer över flera enheter. Nu har vi fått ta del av några fantastiska berättelser om hur annonsörer har förbättrat sina resultat och sparat tid med förbättrade kampanjer. Även om varje enskild annonsörs verksamhet och potentiella vinst är unik finns det några exempel som ger prov på faktiska strategier och resultat som uppnåtts med förbättrade kampanjer. 

e-Travel har förbättrat sin CTR och omvandlingsfrekvens med kontextoptimerade annonser, hämtningar av mobilappar och uppgraderade webbplatslänkar. 

e-Travel är en av de ledande onlineresebyråerna i Grekland, på Cypern och i Ryssland och finns även på andra marknader i Europa, Mellanöstern och Nordafrika. Efter uppgraderingen till förbättrade kampanjer rapporterar vd:n Anil Valbh: "Vi kan nu visa våra annonser efter användarnas kontext, till exempel plats eller tid på dagen [... och] räkna apphämtningar som omvandlingar i AdWords rapporter, vilket är väldigt viktigt för oss eftersom så många av våra nya potentiella kunder kommer från vår mobilapp. De här funktionerna tillsammans med de uppgraderade webbplatslänkarna har hjälpt oss att höja klickfrekvensen med 43 % och omvandlingsfrekvensen med hela 88 %." 


American Apparel har fördubblat antalet potentiella telefonkunder med hjälp av förbättrade kampanjer, vilket har ökat avkastningen på annonsinvesteringen. 

American Apparel, ett klädmärke som använder flera kanaler, uppgraderade alla sina kampanjer för att utnyttja nya funktioner som uppgraderadesamtalstillägg och webbplatslänkar. Genom att utöka samtalstilläggen över alla enhetstyper, och räkna alla samtal som varar längre än 10 sekunder som en omvandling, har American Apparel sett en fördubbling av omvandlingsvolymen från telefonsamtal. Avkastningen på investeringen har ökat avsevärt. 


Ett lyxigt varumärke för onlineshopping har ökat försäljningen med 20 % genom att slå sig in på sekundära marknader. Det har lyckats tack vare att det nu är enkelt att optimera bud på flera platser i en enda förbättrad kampanj. 

En webbplats för lyxig onlineshopping har i sin sökmotormarknadsföring fokuserat på att optimera bud i platsspecifika kampanjer som är inriktade på primära marknader som New York City och Los Angeles. Sedan uppgraderingen till förbättrade kampanjer har företaget börjat använda platsbaserade budjusteringar för att testa och utöka sin AdWords-närvaro på nya geografiska platser, däribland Delaware, South Carolina och New Mexico. Företaget har redan ökat sin totala omvandlingsvolym med 20 % samtidigt som de uppnått önskad avkastning på annonsinvesteringen. 


Hotwires SEM-analytiker tjänar in 5-10 timmar per vecka med effektivare kampanjhantering. 

Hotwire.com, en ledande webbplats för rabatterade resor har uppgraderat alla sina konton för betalda sökningar till förbättrade kampanjer, både inrikes och utrikes, under den första månaden. Clay Schulenburg, chef över sökmotormarknadsföringen vid Hotwire, berättar att hans team genom uppgraderingen till förbättrade kampanjer verkligen fått stor hjälp med att hantera AdWords på ett effektivare sätt, eftersom alla viktiga justeringar av plats, tid på dagen och enhet nu hanteras i en enda kampanj: "Tiden vi tjänar in per SEM-analytiker är mellan 5 och 10 arbetstimmar per vecka. Den tiden kan vi nu lägga på andra strategiska SEM-initiativ eller mer detaljerade konto-/kampanjoptimeringar." 
 
Kom igång med 3 steg 
Om du hör till de 95 % annonsörer vars äldre kampanjer för närvarande visas över alla enhetstyper kan du enkelt uppgradera med bara tre steg och utnyttja förbättrade kampanjer: 
1.        Klicka på knappen Komma igång när du loggar in i AdWords
2.        Välj en budjustering för mobila enheter
3.        Klicka på Slutför uppgradering
Här finns en kort videoillustration

Om du har frågor om uppgraderingen till förbättrade kampanjer kan du kontakta AdWords support, be andra annonsörer om råd i AdWords-forumet eller läsa vår omfattande uppgraderingsguide (.pdf-hämtning). 

Dela dina resultat och dina synpunkter 
När du har börjat använda förbättrade kampanjer får du gärna berätta för oss om dina resultat och föreslå förbättringar via vårt kommentarsformulär

Upplagt av Surojit Chatterjee, grupproduktchef

Postat av Filip Syta - Google AdWords Teamet