I februari lanserade vi förbättrade kampanjer som hjälper annonsörerna att nå kunderna på ett enklare sätt oavsett vilka enheter de använder.  I dag ska vi titta närmare på hur förbättrade kampanjer fungerar tillsammans med kampanjer för Display-nätverket.

Fördelar med förbättrade kampanjer för Display-nätverket
I vår ständigt uppkopplade värld söker kunderna upp information på en mängd olika enheter. De kanske tittar på tio olika källor, bland annat onlinerecensioner, tidningsartiklar och rekommendationer från vänner, innan de köper en produkt. Med annonsering i Display-nätverket kan du fånga upp de här signalerna, och den är ett viktigt led i att nå kunderna på olika enheter.  Men att avgöra vilket som är det bästa sättet att nå rätt person med rätt annons är mer komplicerat än någonsin. Med förbättrade kampanjer kan du nå användarna med rätt annonser utifrån deras sammanhang, som plats, tid på dagen och typ av enhet – från en och samma kampanj.

Viktiga funktioner
Sökannonsering och visningsannonsering utgår ifrån helt olika signaler. Vid sökannonsering använder vi sökord för att fånga upp användarnas avsikt. En onlineresebyrå kanske exempelvis vet att användare som söker efter "paketresor Rom" letar efter en resa till Rom. I kampanjer för Display-nätverket använder annonsörerna en mängd andra signaler för att nå sina målgrupper med rätt annons. I vårt exempel kanske onlineresebyrån använder:

1. Intressekategorier: För att nå kunder som är intresserade av Rom
2. Demografi: För att nå personer mellan 35 och 44 år som tidigare har spenderat tre gånger mer än genomsnittet
3. Ämnesinriktning: För att nå personer som surfar på resewebbplatser
4. Remarketing: För att nå kunder som bokade resor hos dem förra året

I dagens ständigt uppkopplade värld kan en persons avsikt och handlingar skilja sig åt beroende på sammanhanget, dvs. signaler som tid på dagen, plats och enhet:

1. Tid på dagen: Resenärer bokar vanligtvis sina resor mellan kl. 9.00 och 18.00
1. Plats: "Personer i Sverige" leder oftare till omvandling än personer i Italien
2. Enhet: Mobilanvändare tenderar att surfa på sin smartphone och sedan boka på datorn

Med förbättrade kampanjer behöver onlineresebyrån inte skapa flera kampanjer utan kan enkelt hantera allt detta på ett och samma ställe. De kan justera buden för de olika signalerna i en enda kampanj så att de når rätt personer med rätt annonser.

Läs mer
Fler tips om hur du kan använda förbättrade kampanjer för Display-nätverket finns i AdWords Hjälpcenter.

Upplagt av Christian Oestlien, produkthanteringsansvarig för Googles Display-nätverk

Postat av Filip Syta - Google AdWords Teamet