Gör det enkelt för dina kunder att hitta, besöka och ringa ditt företag den här julen med AdWords platsinriktning och adresstillägg. Med platsinriktning visas dina annonser för kunder i vissa geografiska områden som du vill nå. Med adresstillägg läggs företagets adress och telefonnummer dynamiskt in i dina annonser. I dag tillkännager vi ett antal förbättringar av de båda funktionerna och gör dem tillgängliga i fler länder för att hjälpa ditt företag att hitta lokala kunder inför julsäsongen.

Nyheter

1. Introduktion av flygplatsinriktning: Ett nytt sätt att nå resenärer på språng
Oavsett om det är för att kontrollera om flyget är i tid eller för att fördriva tid före avfärd har mobiler och surfplattor blivit ovärderliga för flygplatsbesökare. När flygplatsinriktning nu lanseras kan företag nå ut till potentiella kunder på mobila enheter, surfplattor och bärbara datorer på mer än 350 flygplatser världen över via AdWords. 


Med flygplatsinriktning kan du erbjuda relevanta sista minuten-resor och underhållningsmöjligheter, marknadsföra din mobilapp för flygplatsbesökare, öka intresset för dina flygplatskampanjer, förstärka dina varumärken med mobila visningsannonser och mycket mer. Dessutom kan du enkelt granska resultatet av dessa kampanjer med rapporterna för geografiska resultat

2. Adresstillägg och platslänkar visas tillsammans
Nu kan adresstilläggen visas bredvid enradiga platslänkar i textannonser (på stationära och bärbara datorer) och precis som tidigare visas de bredvid två- och treradiga platslänkar. Om du bedriver verksamhet via flera kanaler kan du fundera på att använda adresstillägg i kombination med platslänkar för att framhäva särskilda platser där ditt företag finns.    


3. Större och mer användbara kartor
Adresstillägg på stationära och bärbara datorer kommer nu att visas med en större och mer inbjudande kartpanel som ersätter den nuvarande utökningsbara kartan. När användarna klickar på adressen i adresstillägget visas den nya kartpanelen till höger om de översta sökresultaten.

       
 
Tidiga tester tyder på att användare oftare klickar på en karta för att se platser än med vår tidigare utformning. 

4. Matcha rätt platser till kunderna
Funktioner som postnummerinriktning i USA har gjort det möjligt för oss att visa mer närbelägna och relevanta platser för våra kunder med hjälp av våra adresstillägg. Om du exempelvis har en specialbutik eller skidanläggning kan dina adresstillägg visas för personer som befinner sig i närheten men utanför ditt företags postnummer. På så sätt kan du locka kunder som är villiga att resa längre sträckor för att besöka ditt företag.

5. Rapporter om onlineomvandling för adresstillägg
Om du använder AdWords omvandlingsspårning vill du förmodligen veta hur adresstilläggen påverkar din omvandlingsfrekvens. Tidigare i år lade vi till information om onlineomvandlingar i annonstilläggsrapporterna för att hjälpa dig analysera den samlade effekten av adresstillägg på antalet onlineomvandlingar och mäta omvandlingarna per plats mer effektivt.

6. Geografisk inriktning och adresstillägg i fler länder
Förutom våra tidigare aviserade uppdateringar av adresstillägg och alternativ för geografisk inriktning i fler länder, är adresstillägg nu också tillgängliga i Argentina, Bulgarien, Förenade Arabemiraten, Rumänien, Ryssland och Vietnam.

Vi har också utökat alternativen för geografisk inriktning i följande länder: grevskap i Storbritannien, län i Frankrike och städer i Argentina, Ryssland och Förenade Arabemiraten.

Här är en fullständiglista över platsinriktningar som är tillgängliga globalt.

Lokal annonsering
Vi hoppas att de här förbättringarna kommer att göra det enklare för dig att visa upp ditt företag för lokala kunder både under och efter den hektiska julsäsongen. Om du är inte är van vid att använda lokala annonser eller bara vill veta mer kan du ta en titt i vårt hjälpcenter. Där hittar du detaljerade anvisningar om hur du ställer in adresstillägg och platsinriktning. Du kan förstås också alltid kontakta vår AdWords-support.

Smita Hashim, Grupproduktchef

Postat av Filip Syta - Google Adwords Teamet