Under de senaste månaderna har vi uppdaterat utformningen och upplevelsen av Sök på Google och alla våra övriga produkter för att ge användarna en smidigare och mer konsekvent upplevelse. Som ett led i förändringarna introducerar vi nya annonsplaceringar i Sök på Google.

Från och med i dag kan annonser som tidigare har visats vid sidan om sökresultaten ibland visas under dem. Vi optimerar sökresultatsidorna och annonserna dynamiskt för att ge användarna bästa möjliga upplevelse.



I många fall underlättar det för användarna om annonserna visas under sökresultaten när de läser sidan uppifrån och ned. I genomsnitt fick den här placeringen bättre klickfrekvensresultat i våra tester än sidoannonserna.



Om du vill jämföra resultaten av dina annonser på toppositionerna kontra alla andra positioner kan du använda segmentet Ovan kontra på sidan. I och med den här förändringen klassificeras alla visningar längs sidan och längst ned och experimentvisningar som Annat. På så sätt kan du enklare se hur dina annonsplaceringar längst upp står sig jämfört med placeringar på resten av sidan. Under de kommande veckorna byter vi namn på Ovan kontra på sidan till Ovan kontra annat.

Besök AdWords Hjälpcenter om du vill läsa mer om annonspositioner.