Skapa direktsvarsannonser

Om du utformar visningsannonser och har direktsvar som mål måste dina annonser väcka uppmärksamhet, förmedla viktig information och uppmuntra användaren att klicka och utforska din webbplats. För att hjälpa dig att komma igång har vi samlat ihop de tio bästa tipsen från hundratals Google AdWords-kontoteam. Dessa tio tips kan hjälpa dig att skapa effektiva kampanjer för direktsvarsmarknadsföring.

1. Uppmaning
En uppmaning uppmuntrar användarna att klicka och talar om för dem vad de kan förvänta sig.
Använd indirekta fraser som "Utforska nu" för att uppmuntra till handling utan att kräva ett åtagande.

2. En uppmaning i varje ram
Inkludera en uppmaning och ett nyckelbudskap i varje ram av annonsen – speciellt i den sista
ramen. Förmedla dessa viktiga saker varje gång användarens uppmärksamhet är riktad på din
annons.

3. Företags- eller varumärkeslogotyp
Håll ditt varumärke eller din produktlogotyp i förgrunden i alla ramar.

4. Prissättning och erbjudande
Ju mer information om prissättning användaren kan få från din annons, desto bättre. Överväg
specialerbjudande – rabatterbjudanden och rabattkoder kan hjälpa till att väcka uppmärksamhet.

5. Tydligt värdeförslag
Ha ett klart och effektivt budskap som betonar fördelarna med din produkt eller tjänst. Om annonsen
är animerad ska du ha ett värdeförslag i varje ram.

6. En känsla av brådska
Ge din annons en känsla av brådska. Genom att hänvisa till verkliga tidsgränser eller begränsad
tillgänglighet kan du få användarna att fundera allvarligare på ditt budskap med en gång.

7. Koordinera färger och bilder
Matcha annonsens färgschema med din bild eller logotyp. Använd färger som är behagliga att titta
på till bakgrund och teckensnitt och genomskinliga bilder i PNG-format när det går.

8. Balansera text och bilder
Använd både text och bilder för att förmedla ditt budskap på ett visuellt harmoniskt sätt.

9. Relevant målsida
Led användarna till den mest relevanta målsidan där produkten eller tjänsten beskrivs i detalj.
Kom ihåg att matcha utseendet på annonsen med målsidan.

10. Nå så många som möjligt
Skapa annonserna i varje standardstorlek eller format (inklusive textannonser) för att se till att de når alla de delar av Google Display-nätverket som ger bäst resultat.

Om du vill veta mer om hur du kan utforma direktsvarsannonser kan du läsa hela presentationen här.