För några månader sedan lanserade vi +1-knappen för att göra det enkelt för användarna att få rekommendationer från personer de litar på när de söker. En rekommendation från någon man litar på är en av de mest användbara källorna till information. Sedan dess har +1-knappen installerats på miljontals webbplatser över hela webben med fler än fyra miljarder visningar om dagen. I början av oktober lanserar vi samma sak för alla visningsannonser på webben.

Om du visar visningsannonser via Googles Display-nätverk kan dina annonser börja visas med +1-knappen och få rekommendationer. Med ett enda klick kan besökarna rekommendera annonsens målsida för sina vänner och kontakter.

Att lägga till personliga rekommendationer i visningsannonser kan leda till att användarna betraktar annonser på ett nytt sätt. En visningsannons får en helt ny dimension när man ser vilka av ens vänner och kontakter som har valt att aktivt stödja en sida.

Vi kan ta Elaine som exempel. Hon ser en annons om flygbiljetter till rabattpris. Hon +1:ar annonsen eftersom hon tror att hennes vänner kan ha glädje av billiga flyg. När hennes vänner och kontakter loggar in på Google och ser flygannonserna kommer de också att se en bild på Elaine längst ned i annonsen och en kommentar om att hon har +1:at den.



+1-knappen och rekommendationerna visas längst ned i visningsannonsen och tonas bort tills användaren för pekaren till annonsen. Användaren kan också stänga överlagringarna genom att klicka på ”x”.

Det blir dessutom mer troligt att Elaines vänner och kontakter ser annonsen. Eftersom en rekommendation från en vän är ett gott tecken på relevans, ger Googles Display-nätverk de annonser som har rekommenderats extra skjuts genom att de deltar i auktionen på alla sidor en vän besöker. Om du inriktar dig på specifika placeringar eller målgruppssegment (inräknat intressekategorier och ommarknadsföringslistor) visas dina annonser bara på sidor som överensstämmer med kriterierna. Dessutom visas dina annonser aldrig på placeringar eller kategorier som finns med i en uteslutningslista.

Tänk på att en +1:a i en annons gäller annonsens målsida. Det spelar alltså ingen roll om +1:an sker på en sökresultatsida, på en webbplats eller i en visningsannons. En enstaka +1:a gäller samma innehåll över hela webben oavsett var det visas.

I Googles Display-nätverk (GDN) läggs +1-knappen till i bildannonser, animerade GIF-annonser, Flash-annonser, annonser från Visningsannonsverktyget och utvalda mobilwebbsidor. Du kan dessutom välja att visa +1-knappen i dina DoubleClick Rich Media-annonser, som kan visas både i GDN och på andra platser.

Om du inte är säker på att du vill koppla +1-knappen och rekommendationerna till dina annonser kan du från och med i dag välja bort detta på kampanjnivå i AdWords under Kampanjinställningar.

Om du vill läsa mer om +1-knappen och hur den påverkar dina annonser och sökresultat kan du besöka vår webbplats om +1-knappen.