Vi är glada över att kunna presentera ett nytt värde i AdWords, uppskattade bud för visning högst upp på sidan, som ger ytterligare stöd när du optimerar dina anonser för visning ovanför sökresultaten. På liknande sätt som uppskattade förstasidesbud är detta värde en uppskattning av det CPC-bud (kostnad per klick) som krävs för att din annons regelbundet ska visas i toppositioner ovanför sökresultaten.

Denna funktion kompletterar det nya rapportsegmentet Överst eller på sidan med vars hjälp du kan jämföra resultatet för dina annonser ovanför och vid sidan om Googles sökresultat. Med denna information kan du bättre optimera dina sökkampanjer genom att mer ingående analysera förhållandet mellan annonsernas placeringar och deras klick och omvandlingar. Annonser som visas ovanför sökresultaten får ofta betydligt fler klick än annonser som visas på sidan. Med denna information, tillsammans med det nya uppskattade bud för visning högst upp på sidan, får du mer kunskaper om hur du bör planera din budgivningsstrategi.

Obs! Uppskattade bud för visning högst upp på sidan kan visserligen vara en guide när du planerar dina bud, men att lägga högre bud än uppskattade bud för visning högst upp på sidan garanterar inte en annonsposition längst upp. Annonspositionen beror fortfarande på kvalitetsresultatet, ditt kostnad per klick-bud (CPC), dina budget- och kontoinställningar samt användarnas och de konkurrerande annonsörernas beteende.

Så här kan du visa uppskattade bud för visning högst upp på sidan:

  1. Öppna fliken Sökord.
  2. Klicka på knappen Kolumner.
  3. Välj Anpassa kolumner i rullgardinsmenyn.
  4. Kontrollera rutan Uppsk. högst upp och klicka på Spara.


Fliken Sökord i AdWords

Besök AdWords Hjälpcenter om du vill läsa mer om uppskattade bud för visning högst upp på sidan.