Som ett led i vår ständiga strävan efter att förbättra verktygen för kontohantering för annonsbyråer och stora annonsörer har vi lanserat konton med valfri inloggning. Det är en ny funktion som gör det enklare att skapa konton i Mitt kundcenter (MCC). Med den här funktionen kan du skapa nya AdWords-konton i MCC utan inloggningsnamn och lösenord.

Fördelen med konton med valfri inloggning är att annonsbyråer och kunder kan skapa nya AdWords-konton med MCC utan att behöva ange särskilda e-postadresser och lösenord till det nya kontot.

Här följer svar på ett par vanliga frågor om funktionen:
  1. Hur skapar jag ett konto med valfri inloggning i AdWords?
    Klicka på knappen Skapa konto i ditt MCC-konto och fyll i de tre obligatoriska fälten för kontonamn, tidszon och valuta. Då visas en stängningsbar länk till ett alternativ för att bjuda in en användare till kontot (valfritt). När du väljer Spara får du ett nytt aktiverat konto även om du väljer att inte bjuda in en användare.

  2. Hur ska jag göra om jag vill koppla ett inloggningsnamn till ett konto?
    Du kan antingen bjuda in en annan användare i samband med att du skapar kontot eller följa den vanliga metoden för att bjuda in användare till ett AdWords-konto: Öppna fliken Mitt konto, välj Kontoåtkomst och klicka på länken Bjud in andra användare.

  3. Vart skickas meddelanden om konton med valfri inloggning?
    "Röda" kontomeddelanden (t.ex. faktureringsmeddelanden och e-post om brott mot våra policyer) skickas till den e-postadress som är kopplad till ditt MCC-konto. För att få övriga typer av meddelanden måste du ha valt att få meddelanden på sidan Mina kundinställningar på MCC-nivå. Du kan också välja att få resultatförslag och nyhetsbrev som är specialanpassade för konton med valfri inloggning. Sådana meddelanden skickas till den e-postadress som är kopplad till ditt MCC-konto.
Fler svar på vanliga frågor om hur du skapar konton med valfri inloggning finns i avsnittet om MCC i AdWords Hjälpcenter.

Fler resurser om Mitt kundcenter (MCC) och andra verktyg som hjälper dig att hantera stora konton finns i AdWords Hjälpcenter.