Pekskärmar är på väg att bli ett populärt verktyg bland engagerade och tekniskt kunniga konsumenter. Försäljningen av pekskärmar förväntas bli 165 miljoner under de närmaste två åren. Därför är vi glada över att kunna meddela att vi utvecklar nya inriktningsalternativ som hjälper dig att nå den målgruppen ännu bättre. För att ge dig större kontroll över dina AdWords-annonser ändrar vi hur du kan inrikta dig på pekskärmar.

Under de närmaste veckorna kommer avsnittet Nätverk och enheter på fliken Inställningar i ditt AdWords-konto att utökas med ett nytt inriktningsalternativ, Pekskärmar med kompletta webbläsare. Tidigare har du kunnat inrikta dig specifikt på Apple iPad-enheter, men med den nya funktionen kan du enkelt inrikta dina annonser på alla typer av pekskärmar. Dessutom kan du välja mer exakt på vilka typer av enheter och operativsystem dina AdWords-annonser ska visas. Om du t.ex. vill visa dina annonser på Apple iPad kan du välja pekskärmar med kompletta webbläsare som enhetsinriktning och iOS som operativsystem. Inriktning på Pekskärmar kommer i det första skedet bara att kunna väljas för Apple-enheter, men vi kommer inom kort att utöka funktionen till andra specifika enheter.

När du har tillgång till funktionen i ditt konto börjar dina annonser automatiskt att visas på pekskärmar utan att du behöver vidta någon åtgärd. Om dina kampanjer är inriktade specifikt på Apple iPad-enheter kanske du märker en ökning av kostnaderna och antalet visningar när vi utökar funktionen med ännu fler pekskärmmodeller. Om du inte vill att att dina annonser ska visas på pekskärmar kan du ange detta i inställningarna för enhetsinriktning. Gör så här.

Tänk på att det bara är möjligt att visa vanliga text- och bildannonser på pekskärmar. Kontrollera att målsidan visas korrekt på pekskärmar. Vårt system hindrar automatiskt annonserna från att visas på pekskärmar om vi upptäcker att användarna leds till en målsida som innehåller en stor andel Flash-innehåll eller annat innehåll som inte kan visas korrekt. Läs mer i den här artikeln i Hjälpcenter.

Vi försöker ständigt ge våra annonsörer nya inriktningsfunktioner för deras AdWords-kampanjer. Vi hoppas att de här inriktningsalternativen gör att du kan nå dina kunder via en rad olika enheter och plattformar.