I dag lanserar vi AdWords Editor version 9.0. Den nya versionen innehåller en rad funktioner som hjälper dig att mer effektivt införa ändringar och hantera nya annonsfunktioner som Ad Sitelinks och avancerad inriktning på mobila enheter i flera konton samtidigt. Nedan beskriver vi de största förändringarna. Mer information finns i versionsinformationen till AdWords Editor version 9.0.

Nyheter i AdWords Editor version 9.0:
  • Hantera Ad Sitelinks skalbart
    Version 9.0 ger fullt stöd för Ad Sitelinks. Du kan bland annat hämta och lägga upp Sitelinks till ditt konto, redigera, kontrollera ändringar och importera och exportera Sitelinks.

  • Förbättrade verktyg för Lägg till/uppdatera flera och Importera CSV
    När du använder verktyget Lägg till/uppdatera flera kan du ange informationen i valfri ordning i kolumnerna, ge kolumnerna lämpliga rubriker, spara kolumnernas ordning inför nästa import och godkänna eller ignorera ändringarna i kontot med ett enda klick. När du använder Importera CSV kan du välja att Klistra in text och att importera Från fil.

  • Ange inriktning på avancerade mobila enheter
    Nu kan du ange kampanjer som är inriktade på avancerade mobila enheter (t.ex. Android, iPhone, iPad och Palm) och mobiltelefoniföretag i Kampanjinställningar i AdWords Editor.

  • Hantera flera konton och MCC-konton mer effektivt
    För att det ska bli enklare att hantera flera konton innehåller den nya versionen av AdWords Editor en funktion för att sortera och söka efter konton och markera och ta bort flera konton samtidigt. Ovanför kontoträdet i AdWords Editor finns en ny rullgardinsmeny med de konton som du har öppnat senast så att du snabbt kan växla till dem.

    När du lägger till ett MCC-konto i dialogrutan Lägg till nytt AdWords-konto kan du söka i listan med tillgängliga underordnade konton, visa extra kolumner och flytta upp till en annan nivå i MCC-kontohierarkin.

  • Enklare att söka efter och ändra flera negativa sökord, placeringar och målgrupper samtidigt
    För att du enkelt ska kunna hitta och hantera negativa sökord, placeringar och målgrupper i ditt konto har vi ändrat hur vi visar negativa sökord i AdWords Editor. Fliken Negativa har tagits bort och du kan i stället växla mellan att visa negativa och positiva sökord, placeringar och målgrupper genom att klicka på alternativet Positiva eller Negativa på fliken för objektet.

    I visningsläget Dubbletter av sökord kan du klicka på Välj dubbletter för negativa sökord.
Du blir ombedd att uppgradera versionen nästa gång du loggar in på ditt AdWords Editor-konto. Du kan också hämta version 9.0 från webbplatsen för AdWords Editor. När du har installerat den nya versionen av AdWords Editor måste du hämta dina konton igen. Om du vill spara kommentarer och ändringar som inte har lagts upp väljer du alternativet Säkerhetskopiera och uppdatera sedan i uppgraderingsmeddelandet. Spara den säkerhetskopierade filen på datorn. Hämta sedan ditt konto på nytt och importera den säkerhetskopierade filen till AdWords Editor.

Mer information finns i versionsinformationen och i AdWords Editor Hjälpcenter.