I dag har vi lanserat en ny funktion i Google Partnersökning som innebär att annonsörer som vill ha hjälp med sin kontohantering kan kontakta certifierade partner direkt genom att fylla i ett formulär. Certifierade partner kan enkelt läsa och svara på inkommande förfrågningar. Vi inför ändringen eftersom både annonsörer och certifierade partner har önskat sig förbättringar av hanteringen av potentiella kunder liksom av hanteringen av kundernas förfrågningar.
När Google Partnersökning lanserades i april 2009 var man tvungen att besöka företagens webbplatser direkt om man ville kontakta dem.

Nu har vi effektiviserat hanteringen av potentiella kunder med en Kontakta oss-knapp på företagets profilsida. Genom att klicka på knappen kan du läsa information om och kontakta certifierade partner direkt via Partnersökning:


Du får automatiskt ett bekräftelsemeddelande om att din förfrågan har skickats. Den potentiella partnern får ett meddelande om att en ny potentiell kund har kommit in. Partnerföretaget kan läsa information om förfrågningen i den nya funktionen Hantering av potentiella kunder på sin sida i Google AdWords certifieringsprogram och välja om de vill kontakta dig.

Om en partner väljer att inte samarbeta med ditt företag får du ett meddelande via e-post. I så fall uppmuntrar vi dig att kontakta andra partner. Du har större chans att hitta en lämplig partner till ditt företag om du anger din uppskattade budget.

Om du är certifierad partner och vill läsa mer om fördelarna med de här funktionerna, till exempel bra metoder för att hantera din profil, kan du läsa Google-bloggen om annonslösningar för reklambyråer.

Mer information om dessa och andra funktioner i Googles certifieringsprogram och Sökmotor för partner finns i programmets Hjälpcenter.