Vad vill du se allra först när du loggar in på kontot? Många annonsörer har sagt till oss att de vill ha en snabb överblick över kontoresultatet och en sammanfattning av viktiga problem som behöver åtgärdas. Detaljerna skiljer sig dock åt en hel del. Vissa annonsörer vill snabbt kunna identifiera sökord som ligger under deras uppskattade förstasidesbud. Andra vill fokusera på statistik på kampanjnivå innan de går in på sökordsstatistik, eller använda ett diagram för att snabbt se större förändringar i resultatet. Kort sagt är anpassning avgörande!

När vi för inte länge sedan introducerade en ny version av fliken Hem i AdWords hade vi detta i åtanke. Precis som förut innehåller sidan en sammanfattning av varningar för kontot och ett diagram över kontoresultatet, men det går nu att göra större anpassningar, så att du kan övervaka de delar av kontot som är viktiga för dig.

Modulerna på fliken Hem är baserade på sparade filter som du skapat på fliken Kampanjer. Du får flexibiliteten att exakt definiera vilka värden och vilka avsnitt av kontot som är viktiga för dig att granska direkt när du loggar in. Vi har lagt till några standardfilter som fyller fliken Hem till en början, men du är fri att ta bort dessa och göra så många anpassningar du vill! Just dessa moduler kommer att visas på AdWords för mobilen, vilket underlättar för dig att hålla koll på kontot när du är på språng.

Besök Hjälpcentret för att läsa mer om dessa ändringar och även om hur du får ut mesta möjliga av fliken Hem. Du kan komma till den redan nu genom att klicka på Ny version på den befintliga sidan Översiktsbild av konto (kom tillbaka hit snart om du inte kan se länken direkt) och låt oss veta vad du tycker!