Mobiltelefonin genomgår en spännande tid. Under det senaste året har kunderna i allt större utsträckning använt mobiltelefonen för att få åtkomst till Internet. De gör sökningar, tittar på webbsidor och videor och använder mobilprogram. Analytikerna förutspår att Internetanvändningen på mobiltelefoner fortsätter att växa ännu snabbare framöver än den gjorde på stationära datorer.

Ytterligare en spännande företeelse är vår nya attityd till att köpa mobiltelefon (endast i vissa länder). I Nexus One sammanstrålar mobilteknik, mobilprogram och Internet. Det är ett utmärkt exempel på hur användare kan komma åt information varhelst de befinner sig och närhelst de behöver den – allt från en enhet som får plats i fickan.

Under de kommande månaderna ägnar vi en återkommande post åt annonsering på mobiltelefoner. Serien kommer att fokusera på kunskap, nya funktioner, bra metoder och tips om hur du optimerar mobilannonskampanjer.

Vi hoppas att Go Mobile!-serien kommer att utgöra en praktisk resurs som ger dig aktuell information och inspiration när du börjar fundera på hur annonsering på mobilen hur mobiltelefoner kan passa in i dina planer.