Som du vet visas dina AdWords-annonser på stationära och bärbara datorer. Men visste du att du också kan rikta dig mot mobiltelefoner med kompletta webbläsare? Google klassificerar Android, iPhone och Palm WebOS som den här typen av smarta telefoner.

Under de senaste åren har mängden shoppingrelaterade frågor från smarta telefoner ökat stadigt. iPhone-användare genomför 50 gånger så många sökningar än användare som använder standardtelefoner. Därför tycker vi att det är spännande att du nu kan få nya AdWords-rapporter som ger dig information om klick, visningar, CTR och annan resultatstatistik för både stationära datorer och avancerade mobiltelefoner.

Du kan visa enhetsstatistik i rapporterna för kampanjsammanfattning, annonsgrupper eller annonser. Välj segmenteringsalternativet Enhet på rullgardinsmenyn segmentera.


Tänk på att de tidigaste uppgifterna är från 3 juni 2009.


Vi hoppas att du får nytta av uppgifterna. Vi rekommenderar att du skapar särskilda kampanjer och annonsgrupper för annonser som ska visas på mobiltelefoner. Det gör det lättare att anpassa annonser, sökord och bud för att optimera resultatet.