Vill du mäta avkastningen på din AdWords-investering? Har du provat AdWords-omvandlingsspårning men inte riktigt fått det att fungera? Inga problem, idag ska jag gå igenom hur du enkelt felsöker din omvandlingsspårning.

Men till att börja med. För er som är nya och inte riktigt har koll på omvandlingsspårning. AdWords omvandlingsspårning är ett verktyg i ditt AdWords-konto som tillåter dig att ta reda på om din annonseringsinvestering är effektiv eller inte. Det tillåter dig att kontrollera avkastningen på din investering genom att se vilka sökord som leder till att användaren fullföljer en önskad handling på din hemsida. Det kan vara att de köper en produkt, laddar ner en fil eller registrerar sig för ett nyhetsbrev.

Det händer dock ibland att det behövs lite vägledning för att se till att allt fungerar som det ska. Därför vill jag upplysa om hur du enkelt kan använda vår interaktiva problemlösare för omvandlingsspårning.


Förutom denna vägledning har jag även sammanställt lite vanliga frågor vi får angående omvandlingsspårning. Klicka bara på länken om du vill har mer information.


Vill du läsa fler felsökningsfrågor finner du dem här!

Jag hoppas att detta ger dig en lite bättre insikt i varför du eventuellt har upplevt problem med omvandlingspårning.

Nästa vecka kommer jag återkomma med mer information om skillnaden mellan omvandlingar (en per klick) och omvandlingar (många per klick).