Vi ser fram emot ett år med nya annonseringsmöjligheter och spännande inlägg här på AdWords-bloggen. Vi kommer att fortsätta att presentera nyheter och ge er användbara tips för att förenkla och förbättra er AdWords-annonsering.

Förra året fylldes bloggen med viktiga inlägg som t.ex. vår optimeringsserie, innehållande flertalet optimeringstips om hur du snabbt och enkelt kan förbättra dina AdWords-kampanjer. Vi började med att berätta hur du utvärderar din bransch och målgrupp för att sedan fylla på med tips kring kontostruktur, sökord (de nödvändiga negativa sökorden), hur man skriver bra annonstexter och rapportering. Vi skrev också om hur viktigt det är att mäta sina omvandlingar i Google Analytics för att kunna hålla koll på värdet av sin annonseringsinvestering.

I vår nybörjarserie fick du reda på grunderna i AdWords och vi gick även igenom fördelarna med AdWords nya gränssnitt som lanserades under 2009. Här gick vi veckovis igenom nya funktioner, produktuppdateringar och gav er tips. Vi presenterade även flera nya filmer om hur du navigerar i ditt konto.

Gänget på AdWords-bloggen önskar er ett lyckosamt och framgångsrikt 2010!