Möjligheten att själv kunna lösa problem som uppstår tillåter dig att snabbare komma vidare med din annonsering. Samtidigt som vi erbjuder ett omfattande hjälpcenter jobbar vi även med att ge råd och vägledningen efter vägen för dig som användare av AdWords. Ett av sätten vi gör det på är genom att skriva inlägg här på bloggen. Ett annat sätt är hälpfourmet som vi har skrivit om tidigare.

Hjälpcentret ger dig enkel men även djupgående hjälp med dina frågor och funderingar. Från översiktsidan får du en snabb överblick över de tillgängliga kategorierna, som innehåller både problemlösning och kategorier med goda råd för optimering.

Dessutom eftersom hjälpcentret är en Google sida har vi naturligtvis lagt till en sökfunktion. Det gör att du, som vid en vanlig google sökning, kan söka efter svaret på din fråga.

Med utgångspunkt i översiktssidan, kan du enkelt finna svar och hjälp med våra verktyg. Om du inte kan finna din annons, kan du navigera till sektionen "Annonsresultatet" och till artikeln, "kan inte se min annons". Här kan du se svar och instruktioner som kan hjälpa dig med i stort sett varje tänkbar fråga, oavsett om det handlar om textannonser eller bildannonser, sökord eller inrktining. Därutöver kan du alltid hitta tillbaka till dit du kom ifrån genom att följa menyn överst på sida.


Som du kan se från exempelkontot oven, kan du också få besked som direkt relaterar till ditt specifika konto. Det kräver att du är inloggad i kontot när du är i hjälpcentret. I det här exemplet visar det sig att annonserna inte visas för att betalningsupplysningarna inte har uppdaterats.

Jag hoppas att du finner hälpcentret användbart och som en snabb resurs som är tillgänglig 24 timmar om dygnet.