Som du förmodligen vet har vi arbetat på ett nytt gränssnitt för AdWords för att hjälpa dig att spara tid när du hanterar ditt konto och få mycket bra resultat från dina kampanjer.

Vi har skapat en rad nya funktioner som gör hanteringen av kampanjer snabbare och enklare. Exempelvis fler diagram för att spåra resultat över tid, inbyggda rapporter som ger direktåtkomst till detaljerade sök- och innehållsnätverksdata samt snabbare redigering för att hjälpa dig att snabbt göra ändringar.

Du har förmodligen fått e-post från oss med information om att ditt konto kommer att övergå till det nya gränssnittet under de kommande veckorna. Idag har vi två uppdateringar att berätta om:
  1. Vi har nyligen gjort det nya gränssnittet tillgängligt för alla annonsörer med AdWords standardversion
  2. Vi har även påbörjat migreringsprocessen för ett färre antal konton.
I vårt meddelande uppgav vi att det är minst 30 dagar tills vi uppdaterar ditt konto. Den här 30-dagarsperioden är ett minimum. Faktum är att det kommer att ta mer än 30 dagar för flertalet annonsörer innan deras konton uppgraderas. Vi utför uppgraderingen stegvis för att få en smidig övergång, och vi kommer inte att uppgradera ditt konto förrän vi är övertygade om att det nya gränssnittet uppfyller dina annonseringsbehov.

Hur bör du göra för att förbereda dig för övergången till det nya gränssnittet?

Först och främst är den enskilt viktigaste resursen för att hjälpa dig att få upp farten mikrowebbplatsen för det nya gränssnittet. Här finns korta videoklipp där fördelarna med det nya gränssnittet förklaras, en före- och eftervägledning, och till och med en kort frågesport som du kan göra för att försäkra dig om att du är redo för förändringarna.

Om du inte redan har utforskat det nya gränssnittet är det bra att göra det nu. Prova direkt genom att logga in på ditt AdWords-konto. Om du stöter på några problem som gör det svårt att hantera dina kampanjer i det nya gränssnittet kan du meddela oss direkt genom att skicka dina kommentarer till oss.

Om du redan har skickat dina kommentarer om det nya gränssnittet till oss tackar vi dig. Vi tar dina kommentarer i beaktande och arbetar på att åtgärda de problem du rapporterat. Exempel på vanliga problem som vi arbetar på är breda sidor som kräver för mycket bläddring, och långa laddningstider för vissa webbläsare och Internetanslutningar.

Vi har redan gjort ett antal ändringar som svar på era kommentarer, och den här veckan har vi släppt uppdateringar för det nya gränssnittet som åtgärdar många av de vanligaste problemen som vi blivit uppmärksamma på. Och än är vi inte klara. Vi kommer att fortsätta att förbättra det nya gränssnittet kontinuerligt.

Vi hoppas att du som deltagit i betatestet på ett tidigt skede tycker om förbättringarna med det nya AdWords-gränssnittet. Och för dig som precis har börjat hoppas vi att du redan hittat några sätt som gör att det nya gränssnittet kan hjälpa dig att minska tiden du ägnar åt att hantera dina AdWords-kampanjer.