När vi skulle skapa det nya AdWords-gränssnittet ställde vi oss två frågor: Den första var, hur kan vi hjälpa dig att göra ditt jobb snabbare? Den andra var, hur kan vi hjälpa dig att hitta de rätta verktygen vid rätt tidpunkt? Med dessa målsättningar i sikte känner vi att vi har gjort stora framsteg och nu lanseras den fullständiga versionen av det nya gränssnittet.

Vi har hört från många av er att det nya gränssnittet innebär stor skillnad som väsentligt har förbättrat verksamheten. Annonsörer sparar tid med snabbare redigering, rapportering och kontonavigering. Dessutom har kampanjresultaten förbättrats med hjälp av bättre integrerade verktyg som finjusterar inriktningen.

Reklambyrån ROI Revolution som håller på med sökmarknadsföring använde det nya gränssnittet för att minska den genomsnittliga tiden de lägger ner vid optimering för Googles innehållsnätverk, från några timmar till endast 20 minuter per konto. Gruppchefen Justin D'Angelo säger: "Vi har upptäckt saker som vi förmodligen inte annars hade sett, letat efter eller tagit oss tid att göra en sådan djupanalys av. Med det nya gränssnittet kan vi upptäcka det på en gång och minska kostnaderna för våra kunder."

Företaget ClickTime som säljer programvara till företag har också märkt en mätbar förbättring vid användningen av det nya gränssnittet. De har med hjälp av söktermrapporten ökat klickfrekvensen i kampanjer med 31 % och samtidigt minskat kostnaden per potentiell kund. Sammantaget uppskattar de att AdWords-produktiviteten har ökat med 100 % i och med att de började använda det nya gränssnittet. Du kan läsa mer om dessa framgångsberättelser på vår sida med genomförda fallstudier.

Under de senaste månaderna har vi fortsatt att göra regelbundna förbättringar av det nya AdWords-gränssnittet genom att lösa problem som annonsörer har rapporterat och lansera nya funktioner som förbättrar kampanjhanteringen. Under den gångna månaden har vi t.ex lanserat kalkylark för att göra ändringar i flera sökordslistor, annonstillägg som förenklar den lokala annonseringsprocessen och anpassade varningar som hjälper till att identifiera förändringar i kontoresultatet. Och vi är ännu inte färdiga – det nya AdWords-gränssnittet är baserat på en infrastruktur som gör att vi kan utveckla nya funktioner snabbare än tidigare, så även framöver kommer du att se nya funktioner som regelbundet lanseras under de kommande månaderna.

Nu när det nya gränssnittet lanseras som fullständig version uppgraderar vi ett större antal konton som uteslutande använder det nya gränssnittet. Om du har några frågor om det nya gränssnittet kan du söka i mikrowebbplatsen för det nya gränssnittet.

Skrivet av Michael & Anna - Inside AdWords-teamet