Under de senaste månaderna har vi testat det nya AdWords-gränssnittet. Hanteringen av AdWords-kampanjer i det nya gränssnittet går snabbare, är tydligare och mer intuitiv. Det betyder att det är lättare för dig att hitta de viktigaste sökorden i olika annonsgrupper, snabbt förflytta dig och redigera i kontot och komma åt och arbeta vidare med rapporter.

Vi har kontinuerligt arbetat med det nya gränssnittet och gjort ändringar baserat på kommentarer från betatestare. Nu ser vi med spänning fram emot att lansera det nya gränssnittet på ännu fler språk i hela världen, inklusive svenska.

Det här är några av de spännande funktioner som vi håller på och testar:
  • Resultatdiagram: Upptäck långsiktiga trender med anpassade diagram på alla kampanjhanteringssidor.
  • Information om annonsgrupper: Fokusera på de viktigaste områdena i ditt konto med nya samlade flikar på varje sida. Du kan se och redigera sökord, placeringar eller annonser från alla annonsgrupper på en och samma flik.
  • Direktredigering: Vill du ändra ett sökord eller bud? Klicka på det och gör ändringarna direkt i stället för att öppna en separat sida.
  • Enklare hantering av innehållsnätverket: Förbättra annonsernas resultat i innehållsnätverket via den nya fliken Nätverk. Granska statistik över de placeringar där dina annonser har visats och lägg sedan till unika bud eller uteslut placeringar direkt från rapporten.
Kom ihåg att det nya gränssnittet inte förändrar hur annonser visas. Budgivning, rankning, kvalitetsresultat och resten av annonsvisningen sker på samma sätt i det nya gränssnittet.

Arbetet med det nya gränssnittet pågår fortfarande, så för närvarande finns det inte stöd för alla funktioner från det tidigare gränssnittet. Tills vidare kan du växla mellan det gamla och det nya gränssnittet, så att du fortfarande kan komma åt alla verktyg och rapporter som du kan behöva i AdWords.

Läs mer på webbplatsen för det nya AdWords-gränssnittet.