Internet har stor betydelse för hur användare håller sig informerade om eventuella produkter och tjänster de är intresserade av. Om du funderar på vilka olika marknadsföringsalternativ du har är det viktigt att ha online-marknadsföring i åtanke.

Som vi alla vet är den ekonomiska situationen i världen turbulent, och därför vill vi även dela med oss av en serie som ger dig tips på hur du kan göra din Internetnärvaro mer synlig.

Innan du påbörjar annonsering med AdWords rekommenderar vi även att du tar en titt på några verktyg från Google som är lätta att använda. Under de närmaste veckorna kommer vi att ta upp tips som går från att hitta relevant data i planeringsprocessen till att öka din hemsidas och dina produkters synlighet. Som ett första steg i detta vill vi återigen rekommendera Google Insights for Search.

Vad söker användarna efter?
Med hjälp av Google Insights for Search kan du få en överblick över vad användarna söker efter på Google. Verktyget ger information om sökord inom ett geografisk område, olika sektorer och tidsperioder. All denna informationen kan vara väsentlig när du planerar din annonering.

Prova verktyget direkt här!

Läs även mer om verktyget här! (enbart tillgängligt på engelska)